Pagina's

zaterdag 31 maart 2012

Spring

Ook al hadden we vorig weekend het meest prachtige weertje,
vanmorgen toen ik Ky uitliet was ik heel blij met de sjaal die ik had meegenomen.
Wat een verschil toch?
Gelukkig is het binnenshuis wél lente want mijn kussentje wat ik borduurde is af!
Ik heb het simpel gehouden zonder al teveel tierlantijntjes omdat het op een  tableau staat met allerhande lentespulletjes.
Voor het kussentje zie je een speldenkussentje wat ik kreeg van Marijke van Ooijen, een deeltje van een lentepakketje wat ik van haar kreeg maar daarover vertel ik later meer.....

Mijn kleine nichtje van negen vroeg : Tantie, waarom staat daar 'spring'
Ik zei: dat betekent lente in het Engels.
Zij: waarom?
Tja, begin er maar aan hè ;))

Een beetje paassfeer hoort er op dit tableautje ook bij!
En ik ben alweer bezig met mijn volgende borduurseltje,  het is echt heel erg verslavend.
Het patroontje van het kussentje komt van het mooie blog van "la comtesse &le point de croix"


Haar prachtige blog is zeker een bezoekje waard want er staat vandaag weer zo een mooie mannequin op om te borduren.

Wij gaan een vrij druk weekend tegemoet maar hopelijk is er hier en daar tijd om lekker in mijn zeteltje te zitten en te borduren met deze luie man naast me ;)
fijn weekend iedereen,
liefs, Sonja

31 opmerkingen:

  1. Leuk hoor allemaal....geniet van een heerlijk weekend.....ik ga werken...slecht geslapen ben zo verkouden nog...staartje van de griep.....liefs ...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig tafereeltje heb je er van gemaakt....je kussentje is super....heb gelijk het patroon even gedownload hoor.
    Ik zal voor je duimen dat je toch nog tijd hebt om lekker te gaan zitten borduren.

    fijn weekend,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap dat je dat zelf geborduurd hebt, op zo'n klein lapje! Daar ben ik volgens mij niet voor in de wieg gelegd hihi! Een mooi lentekussentje is het geworden!

    Ik wens je een fijn weekend!! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sonja

    Wat een mooi kussentje heb je geborduurd, ik heb op die blog gekeken en er staat weer een nieuw patroon op van een mooie paspop - ook weer erg mooi.
    Ja, hoe leg je iets aan een kind uit waarom iets is zoals het is en dat ze het dan begrijpen, is best moeilijk.
    Fijn weekend

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is fris buiten en het blijft nog even aanhouden ben ik bang, we waren even verwend met het zonnetje!
    Erg mooi kussentje met prachtige letters, leuk hoor samen met de andere spulletjes.
    Geniet van het weekend, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig kussentje en dank voor de link. Ik heb al even gekeken, heel mooi al die kleine patroontjes! Het is inderdaad een stuk kouder, hier ook maar dan krijg ik ook weer zin om met de hobby bezig te zijn.
    Lieve foto van "de luie man".

    Fijn weekend!
    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad weer een stuk frisser, heb net de verwarming nog maar weer een zwieper gegeven. Wat een mooi kussentje heb je gemaakt en je foto's weer zo gezellig en heerlijk die Ky, geniet van je drukke weekend,groetjes linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Sonja,
    Wat is je kussentje mooi geworden en wat heb je een pracht van een hond !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om zo te genieten van alles wat je laat zien. Het kussentje is subliem; wat een beauty...
    En die harige man; een prachthond!

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Sonja,
    Bedankt om jouw lief berichtje op mijn blog! Jouw blog is echt de max, ik hou zo van al die romantische spulletjes, en ja ik ben een romantische ziel!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Sonja,
    Wat een mooi kussentje met zo'n mooi lettertype! En al met al heb je er een heel romantisch paastafareeltje van gestyled.
    Ik krijg helemaal de kriebels van het borduren, ik heb het veel gedaan, maar nu lukt het niet meer. Maar als ik het dan zo zie, dan denk ik: Jammer! Maar ik vind het mooi om het bij jou te zien!

    Goed weekend en lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi geborduurd! en mooi gedecoreerd!
    Wij hadden ook een jas en sjaal nodig vanmorgen brrr...zo frisjes weer nu...

    Fijn weekend
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig borduursel! En zo mooi gemaakt.
    Het weer is zeker een tegenvaller na een week met een warm zonnetje, vanmorgen mijn winterjas maar weer aangetrokken.
    Wel gezellig zo he... met de hond op de bank, dat doen ze hier ook hoor.

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat het voornamelijk binnen zit word, ik vind het maar koud. Ik wens je een fijn weekend, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuk kussentje en wat mooi gedecoreerd!

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Sonja,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Over gezellig gesproken, jouw blog is ook super gezellig en smaakvol.
    Ik kom gauw eens terug om meer te bekijken.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi kussentje! en wat staat ie daar leuk bij de andere spulletjes...

    Fijne avond.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat was het koud he, niet normaal meer. Lekker weer om te gaan handwerken. Je kussentje is enig geworden.
    Groetjes, Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. een romantisch kussentje Sonja, het is ook echt qweer om te handwerken!!!

    fijn weekend hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je kussentje is prachtig gemaakt Sonja, leuke paasdecoratie ook!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi weer allemaal...je laat ons altijd prachtige spulletjes zien ik geniet er zo van.....

    Fijne Zondag..
    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat laat je weer een heerlijk sfeertje zien Sonja. Het kussentje is PRACTIG geworden, zo lief met de vlindertjes en dat mooie lettertype. Weer een heel mooi gestyled hoekje heb je er van gemaakt.

    Het weer valt zeker tegen, ook hier in Nederland, Brrrrrr gewoon koud te noemen en hoorde vanavond dat we zelfs nachtvorst krijgen. Wel weer even slikken naar die mooie, zonnige en warme periode. Maar binnen is het volop Lente bij jou, ziet er prachtig uit allemaal. En die lieverd heeft het wel naar ijn zin hé, kijk hem eens heerlijk genieten.

    Fijn weekend verder lieverd,

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een moi kussentje en heel mooi gedecoreerd Sonja!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Sonja ..het springkussen is echt weer apart.. en dat in simpel kruissteek ..;))..hier geniet ik gewoon weer van nog fijne zondag liefs .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel leuk je spring kussentje. Ik krijg gewoon zin om te gaan borduren maar heb nog zoveel liggen. Ik ben benieuwd wat je volgende borduurwerkje wordt.
    Fijne zondag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig kussentje. Het ziet er allemaal weer super gezellig uit. Fijne zondag. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een gezellig lentehoekje heb je ervan gemaakt!

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je een prachtig kussen geborduurd Sonja. Een mooi en sfeervol hoekje.
    Ik wens je een fijne zondag met veel genietmomentjes.
    Lieve groet, mea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een SCHITTEREND borduurwerk Sonja en wat ben je heerlijk verwend met je verjaardag!
    Sorry ik zat geloof ik een dag er naast maar de bedoeling was goed!
    Hoe gaat het nu met je rug ?
    Hoop wat vooruitgang voor je!
    Nog een fijne zondag en ik ben benieuwd wat je allemaal uit je big shot gaat toveren de komende tijd!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi geborduurd en ik vind de paaseieren zo moooi!!
    Hoop dat het met de Pasen ook spring is!

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is fris buiten en het blijft jammergenoeg ook nog wel even zo!
    Erg mooi vind ik je kussentje en het staat erg leuk zo samen met de andere spulletjes.

    Groetjes en een fijne week,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen