Pagina's

maandag 12 maart 2012

Slaapkamerhoekje

Vandaag scheen het zonnetje zo heerlijk binnen op de slaapkamer
en net als iedereen ben ik superblij met deze eerste echt verwarmende straaltjes maar...
nu zag ik wél heel goed het stof liggen.

En dit is de reden van al dat stof!!
Manlief heeft last van lentekriebeltjes of
hij was mijn eeuwige gezeur over die lelijke trap beu!
Deze trap had immers voor gisteren een bekleding van lelijk donkergroen tapijt!
Hij gaat zijn volgende zondagen dus besteden aan de renovatie van de trap , mmmmmmm,
een beetje eng want tot nu toe deed ik zulke klussen zelf maar tja,
ik zal het moeten leren om dingen uit handen te geven en daar offer ik graag enkele zondagen voor op hoor!


Maar wat kwam daar dus een stof uit dat tapijt, ik vermoed dat het ook al zo een vijftig jaar erop zat hoor.
En als ik dan één keer begin verandert er natuurlijk hier en daar ook weer een hoekje,
vandaag was het schoorsteentje in de slaapkamer aan zet!

De handschoenen en het hoedje zijn mijn eigen spulletjes van onze trouw alweer bijna 22 jaar geleden, wat vliegt de tijd toch voorbij!

De roosjes zaten verwerkt in de tailleband van het kleed.
Het kleed zelf heb ik ooit verwerkt tot een wiegbekleding toen het eerste kindje bij schoonzusje kwam.

Ik heb nog enkele stukjes van het prachtige kant maar veel niet meer.
De felicitatiekaart is nog een oudje,
het is er eentje van het huwelijk van mijn ouders.

En tussen al het gerommel in ging ik even rusten, een paar steekjes borduren en toen ik terugkwam lag deze kerel op mijn bed! Lekker te genieten in het zonnetje tussen al de rommeltjes.
 
Toen ik hem riep deed hij net of hij me niet zag of hoorde:
laat me toch lekker liggen lijkt hij te denken....
tegen niemand zeggen hè,
ik heb dat ook gedaan, hij genoot zo heerlijk van het zonnetje!
Fijne lenteweek iedereen,
liefs, Sonja

42 opmerkingen:

  1. Het is weer heel erg mooi geworden hoor Sonja!
    hihi wat een lieverdje is je hond! wij hebben hier ook zo een rondlopen :)

    Ik ben benieuwd hoe je trap zal evolueren!
    Hier hangt er ook nog steeds een erg lelijk tapijt op... (ook groen toevallig :)) maar ooit moet dit er toch ook echt eens af hoor want zoals je zelf aangeeft is dat echt niet meer van deze tijd ;)

    Maar voorlopig kan je dus wel al van je mooie slaapkamerhoekje genieten in afwachten van je mooie 'nieuwe' trap!

    veel liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het model van de trap is heel mooi dus dat verdient gewoon een flinke opknapbeurt!! En absoluut geen mega stoffig groen en oud tapijtje!! Ben benieuwd hoe de trap er na de metamorfose uit zal zien!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi hoekje met dierbare spulletjes en een hele grote dierbare op het bed;))
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Sonja,

    Wat een mooie spulletjes weer, en inderdaad die zonne straaltjes zijn zo lekker. Ook ik krijg daar de kriebels van.

    Warme groetjes

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat jij ook zo'n hoedje had....hij lijkt veel op die van mij!!!!
    En je lieverd op bed.....ze zoeken altijd de zon op...heerlijk genieten voor hem...maar ook voor jou....en nu voor ons,hihi
    Nog een fijne avond Sonja & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik kan helemaal met je meevoelen! Ik zat tenslotte ook weken lang in de rommel! Maar als het af is!! Wat ligt die er lekker bij zeg, een geluk Tara durft geen trappen te lopen, hooguit haar poten op de onderste treden, dus mijn bed is veilig! Wat leuk die bijzondere aandenkens bij elkaar, het hoedje, de kant en de mooie oude kaart!
    Sterkte met het stof, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben erg benieuwd naar je trap...wat wordt het, verven of bekleden????
    Je hoekje is erg leuk en die deugniet geniet net zoals wij van de zon....lief.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat iedereen weer de kriebels krijgt van de zonne stralen, heerlijk,
    En je hebt weer een mooi hoekje gemaakt en de trap, we bloijven je volgen,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O leuk je trap opnieuw doen, ik ben heel benieuwd naat het eindresultaat! een prachtig hoekje heb je weer gemaakt met mooie spulletjes!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig sfeervol hoekje heb je gemaakt en als de trap af is zal dat een hele mooie hoek worden denk ik. Onze poes ligt ook graag op ons bed als de zon er op schijnt, heerlijk toch.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig hoekje heb je gemaakt Sonja, heel mooie spulletjes!!
    Ben benieuwd hoe je trap er gaat uitzien!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief hoekje is het geworden met je dierbare spulletjes. En als dan je trap gedaan is ben je al het stof weer snel vergeten.

    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig hoekje,leuk dat je,je trouwspulletjes nog hebt en de trap gaat vast prachtig worden,anders is je man misschien nog niet van je gezeur af hahah en je lieve voervoeter die zo heerlijk ligt,geweldig vind ik het,gewoon lekker blijven liggen,fijne avond,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ja met de eertse zonnestralen krijg je weer overal zin in om aan te pakken!Lieve hond en aardig van je dat hij mocht blijven liggen want niet iedereen is zo, maar jij en ik wel.

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief stylinghoekje heb je gemaakt...
    En ja..., die grote boef op het bed, geef hem nou eens ongelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig hoekje op je slaapkamer. En dan nog je trouwhoedje en hanschoenen, geweldig.
    Wat gaat manlief doen met de trap. Schuren en verven? Van de lentekriebeltjes krijg je in elk geval wel zin.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie trouwspulletjes heb je nog.
    Het kaartje vind ik ook heel bijzonder en mooi.

    Ik ben benieuwd hoe de trap gaat worden, moeilijk he... iets uit handen geven.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lief hoekje en wat leuk om de spulletjes zo bij elkaar te zetten! Wel leuk om de trap te 'laten' renoveren en veranderen, ben benieuwd hoor. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi hoekje met dierbare spulletjes en dan die
    lieve schat op het bed, geef hem nou eens ongelijk?

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een ongelooflijk lief en dierbaar hoekje is het geworden lieve Sonja, en wat een lieflijk hoedje had je toen je trouwde. Mijn hemel zeg dat zal zeker heel veel stof gegeven hebben, al dat tapijt verwijderen. Maar nu terwijl er nog van alles moet gebeuren ziet het er al veel beter uit denk ik. En dan nog al die lijmresten verwijderen, Pffff wel een hele klus.

    Wat zal dat vreemd voelen lieverd nu je dat zelf niet kan doen terwijl je dat anders wel altijd deed. Maar het zal zeker heel erg mooi gaan worden en ook veel makkelijker te reinigen, ben benieuw.....

    Geniet van een heerlijke lente week, hier ook de nodige zon gezien, HEERLIJK!!!

    Veel liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een prachtig en dierbaar hoekje Sonja, en ik ben heel benieuwd hoe je trap er uit zal gaan zien.
    ja, dat geeft veel stof als de vloerbedeking of zeil van een trap gehaald wordt.
    maar als het klaar is , kan je er lekker van gaan genieten.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk hoekje, heeeeeeeeele leuke flesjes,maar het allerleukste............je hond!.
    Zoals ie daar ligt te soezen, dan "vreet"je hem toch op?
    Ja, ik ben een echte dierenfreak, dus als er een foto van een dier is,dan trekt mijn oog er naar toe, haha.
    Gaat het een beetje met je rug? Helpen de medicijnen nog?
    Veel liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldig hoekje met zulke dierbare herinneringen....die zul je wel koesteren !

    Hihihi geef de hond eens ongelijk !
    Jee wat een werk zo'n trap, heel veel succes ermee !

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Sonja,

    Meis wat een prachtig sfeerhoekje heb je gemaakt...
    Zo mooi met je trouwhoedje...wat een schattig hoedje en
    je andere trouwspulletjes...

    Ja en je beesie is om op te vreten...wat een heerlijke ondeugd is
    dit lekkere beesie...heerlijk! Wat zijn honden toch trouwe kameraadjes...

    En je trap heeft een leuk modelletje...ja daar komt een stoftroep vanaf als
    je dat gaat los trekken....Maar mijn moedertje zei altijd...:))) Het moet eerst
    een rommeltje worden, eer dat het opknapt))....en dat is ook zo meisie...
    Nu moet je het uit handen geven, dat zware werk...dat zal wel wennen voor je zijn meis, maar het is hartstikke goed zoals je nu bezig bent hoor.

    Dag lieverdje...ik wens je een mooie dag...

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is een mooie trap ik ben benieuwd hoe die gaat worden. Het zonnetje geeft ook weer extra energie om van alles te ondernemen en te veranderen. Geniet ervan maar wel een beetje rustig aan en laat je man maar lekker de trap doen.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Daar kun je iets geweldigs van maken van die trap. Zie het al voor me, mooi wit, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat wordt een hele metamorfose! Fijn om te genieten van het zonnetje.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie houten trap zat er onder je vloerbedekking.
    Ben benieuwd naar het eind resultaat.

    Wat ben je weer lekker aan het rommelen in huis, het wordt weer prachtig.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je sfeerhoekje is erg mooi geworden......en dat vond jullie hond blijkbaar ook....zo gezellig moet hij gedacht hebben ...hihi....heerlijk toch zo lekker op het bed in de zon.....
    Wat een gedoe is dat he om een trap te renoveren....maar het is vast de moeite waard......ben benieuwd.

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. En geef die kerel geen ongelijk, ze liggen graag in het zonnetje!
    Mooi die trap LOL. Komt goed!
    XOXO Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die lieve snoezige hond van je.....hahhahaha...zo eigenwijs! Wat een klus die trap...maar wat zal dat een ander gezicht zijn straks,Sonja. Superrrr....succes ermee verder.

    lieve groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat lief dat je hond je gezelschap komt houden terwijl jij de slaapkamer zo mooi verander.
    Wel een bereklus, de trap opknappen maar het zal vast heel erg mooi worden.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat mooi al die decoraties van je eigen trouwen, prachtig sfeerhoekje, tja geeft de hond eens ongelijk hahaha fijne week lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Sonja

    Het zal best moeilijk zijn om iets uit handen te geven wat je normaal zelf doet, maar je trap word vast mooi, je man zal hem wel opknappen zoals jij wil. Je weet wel sfeer aan te brengen in je slaapkamer met mooie tastbare spullen van je huwelijk.

    ps. ben je ook naar het laatste concert van U2 in brussel geweest, wij vonden het geweldig, we proberen er altijd heen te gaan.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Sonja,
    Lukt het een beetje met je rug?
    Ik heb weer even genoten van je heerlijke foto's.
    Hopelijk blijft de lente een beetje aan houden,
    lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Sonja

    Als je werkt met Spellbinders mallen kijk dan eens op papier-webwinkel.nl. Je vindt ze nergens goedkoper.

    Met vriendelijke groet

    Henk Kuiters

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige plaatjes, herinneringen uit een een 'ver' verleden.
    En ja,kreeg mijn man maar de lente kriebels over o.a de trap, oh wat zou dat mooi zijn(droom).
    Zelf kan ik het niet, wel in mijn hoofd maar dan moet wel je lijf meewerken.
    Anders was dit allllaaannnggg gebeurd.
    En je hond heeft helemaal gelijk!.
    Heb je nog genoten van het mooie weer?
    Fijne avond nog.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  38. hihi wat een ondeugd jullie hond. Echt een snoeppie :)
    Zo leuk he, daar kun je gewoon voor gaan zitten en naar kijken toch?!
    Je hebt een mooie sfeerhoek gemaakt, leuk gedaan met dingen uit je eigen verleden, echt mooi..
    Kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om klusjes die je zelf altijd deed, af te staan, maar ik geloof echt dat alles goed komt. Lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat knap van je dat je het uit handen kunt geven, ben heel benieuwd hoe de trap word!
    Wat toevallig zo'n hoedje had ik ook op mijn trouwdag 27 jaar geleden inderdaad dat gaat snel!
    Prachtig je nieuwe hoekje!
    Geniet van het weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een leuke blog heb je! Ik blijf je volgen....

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dat is een hele klus.....maar resultaat mag er vast en zeker zijn! Wat een gezellig hoekje met de trouwspulletjes! Lief hoekje!
    Veel liefs weer! x

    BeantwoordenVerwijderen