Pagina's

donderdag 8 maart 2012

Een vleugje....rood


 Ja, jullie lezen het goed..............niet het bekende vleugje roze van mij maar......rood!!
Het begon met het prachtige hartje wat ik kreeg van Lida als ruggesteuntje.
Het kreeg een plekje in de keuken en manlief zei dat hij dat rood wel mooi vond in de keuken,
tja, en dan is het kwaad geschied natuurlijk!
 

Toch tijd teveel en ik zag meteen weer nieuwe mogelijkheden om weer eens iets te borduren dus van het ene kwam het andere....


Wel besloot ik om geen nieuwe spullen bij te kopen, mijn huisje slipt zo een beetje dicht van al de spulletjes die ik heb dus haalde ik gewoon het blauwe servies (voor een tijdje) uit de kast en ging eens op zoek naar rode spulletjes.
Ik kwam uit bij de oude blikken doos die mijn oma vroeger als naaikistje gebruikte, die zet natuurlijk meteen de toon.
Mezelf heb ik beloofd om geen rood-wit servies hierbij te kopen maar ik ben echt nog niet met mezelf uitgevochten of ik me hier wel aan zal houden want ik zag heel erg mooie rood-witte spoelkommetjes, 
zucht, wat erg toch hè!
Voorlopig doe ik het dus met wat ik heb, hier en daar een rood lintje als accent, een heerlijk geurzakje en mijn favoriete thee: rozenbottel met hibiscus, heerlijk!
En omdat het kistje dicht een beetje saai stond maakte ik zelf brocante theezakjes.
Het ideetje hiervoor komt van Loesje en als je er zelf zin in krijgt om die te maken moet je HIER maar eens klikken.
Het is een heel leuk werkje om kleine stukjes kant en dergelijke aan op te werken.
Het oude bankje mocht ook weer vanuit de tuin de keuken in verhuizen.
Deze kreeg ik van een vriendin en het is afkomstig uit een plaatselijke basisschool, dus écht een oudje!
Ik heb er al heel vaak voorgestaan om hem wit te maken maar nu ben ik natuurlijk blij dat dit er nog niet van gekomen is.

Voor het raam wat uitkijkt op mijn wasplaats maakte ik een tijdje geleden een nieuw gordijntje. 
Een beetje jammer van het licht wat wegvalt maar erachter zit een ontzettend lelijke waterrecervoir waar je anders recht tegenaan kijkt.

Ook op het raam een vleugje rood.....voorlopig vind ik het wel goed zo.
Mocht ik het beu worden verhuisd alles gewoon weer naar boven, geen rampen gebeurt maar tot nu toe bevalt me dit gezellige landelijke sfeertje wel in de keuken én....
ik zag nog heel mooie rood-witte borduurpatroontjes ;)))

Liefs, Sonja

46 opmerkingen:

  1. Ik vind het er reuze gezellig uit zien, Sonja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou dit ziet er echt gezellig uit,
    en ben je het zat dan kun je het blauwe toch weer terug zetten,
    als de basis goed is kun je telkens met accessoires een andere kleur toevoegen, net wat je op dat moment mooi vind,
    om terug te komen op je vraag wat ik met de kaarten doe,
    meestal belanden ze in een doos en als ik wat nodig heb voor verjaardag of beterschap dan verstuur ik ze,
    fijne dag nog en geniet van je mooie kleurrijke keuken.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ziet dat er allemaal leuk uit! die rode accenten
    doen het erg goed; gezellig..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zo is het juist super,wit met een vleugje rood,ik vind het sfeervol en gezellig staan,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rood zit niet zo heel ver bij roze vandaan, dus dat went vast heel snel :)! Leuk hoor zo'n rood accent, als je het niet al te bont met nieuwe aankopen maakt, kun je het ook zo weer weghalen als je het niet meer zo mooi vindt!

    Ik wens je een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hay lieve meis,

    Wat een mooi resultaat krijg je met de rode accenten zo tussen je lichte spulletjes.
    Het wordt zo gelijk een beetje landelijk..lekker warm...en knus,

    Wat heb je weer een schattig borduurkussentje gemaakt meis..ook weer met rood en de blokjes stof erbij..super!

    Sonja ik ben zo benieuwd naar het andere borduurwerkje..ik kijk er halsbrekend naar uit hoor lieve meis....

    Ik wens je alle goeds,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!! Ik vind rood een prachtige kleur! Ik zou graag eens bij jou rondspieken ;-) volgens mij valt er veel te zien!
    Liefs,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het bij andere altijd zooooooo geweldig dat rood, staat heeeeeeel erg gezellig en landelijk , prachtige spullen heb je Sonja, vindt je kussentje ook erg gaaf geworden , heerlijk dat borduren he !
    Laat het voorlopig zo maar hoor ;);)

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sonja,
    Maar dat is LEUK zeg, dat rood bij al dat wit. Ik vind het geweldig mooi staan. Moet je echt zo houden... en ik denk dat die spoelkommetjes er wel zullen komen.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sonja, ik vind het vreselijk gezellig staan.Mooi subtiel overal wat tussen, geeft het een mooie touch, zonder dat het overheerst. Laat het maar mooi een poosje staan.
    En die borduurwerkjes zijn ook heel leuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind eht rood heel bescheiden hoor, mooi van kleur en staat erg warm en gezellig!!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hoor Sonja, dat vleugje rood!
    Ach zo blijf je toch lekker bezig he hihihi.

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wel een heerlijk sfeertje zo met dat rood heerlijk als je al die spulletjes zo voor het pakken heb dan kan je lekker afwisselen ...geniet er lekker van lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor je rode accenten in je huis......gezellig!!!'
    Erg is dat he.......dat je dan toch steeds aan die spoelkommen denkt.....

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke gezellige, creatieve blog heb jij! Ga je volgen en hoop dat je mijn blogje ook eens bezoekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat ziet het er mooi uit bij jou Sonja, leuk die borduurwerkjes

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezelligheid in jou keuken.....als ik dit zie moet ik aan ZWIEBERTJE denken....bij SAARTJE in haar keukentje.....zo gezellig & knus.
    Fijne avond nog & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt gezellig hoor die kleine rode accenten in je witte keuken.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. zo doet het een beetje zweeds aan!!
    ik vind het wel erg leuk
    groetejs mina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gezellig met de rode accenten en grappig om te lezen dat je eigenlijk gewoon in je eigen huis aan het 'winkelen' bent geweest ;)

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gezellig zo'n vleugje rood.
    Bij ons is er na de feestdagen ook wat rood blijven hangen.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sonja heel mooi, wat kun jij mooi decoreren!!!!!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo herkenbaar.
    Als ik een nieuwe kleur in mijn hoofd krijg moet ik echt oppassen dat ik niet alles in die kleur spuit of verf.
    Ach ja ben ik er weer op uitgekeken gaat er gewoon weer een kleur overheen.
    Het is super leuk geworden bij je, mooi die accentjes.
    Dat bankje is lief.
    Missie geslaagd.
    Fijn weekend.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is super zo! heel leuk heb je dat gedaan!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh hemeltje, wat heb ik gedaan! Jouw beeldschone keuken wordt opeens met rood opgesierd! En ik vind het leuk!! Vooral dat bankje, wat een dot van een ding is dat en dan dat blik van je oma! Eigenlijk best grappig als je ziet wat een hartje teweeg kan brengen!! Geniet van je landelijke keuken, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat staat het allemaal gezellig sonja.
    ik vind die rode kleur toch ook wel wat hebben.
    en je etagere met groot blik er op vind ik super.
    fijn weekend meisje en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Staat gezellig hoor!

    ik heb dat alleen met de kerst,dan gaat alle roze eruit en komt rood en rood geruit in de plaats,maakt het altijd zo knus.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dag lieverd, wat een heerlijk sfeertje bij jou in je keukentje en inderdaad wel gevaarlijh hé, je besluit niets te kopen maar kan me zo goed voorstellen als je dan iets tegenhkomt met rood dat het best heel moeilijk is om het te laten liggen. Nou ja.......één ....of twee kleine dingetjess mag toch wel, hihihi.

    Prachtig dat oude rode blik, en zo grappig te zien dat een aantal kleine rode accessoires in combinatie met de lichte spulletjes zo'n mooi harmonieus geheel geven.

    Echt een heel gezellig keukentje is het geworden, het is dat het zo ver is maar anders kwam ik even een bakkie bij je halen.

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo leuk met kleine, rode details weer een heel ander sfeertje. Had je toch nog meer rood in huis dan je dacht ;)
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb dit afgelopen zondag natuurlijk allemaal in het echt mogen zien en ik moet zeggen.........in het echie is het allemaal nog veel mooier! je weet, ik ben dus écht geen liefhebber van rood maar ik vond het er bij jou heel gezellig uitzien allemaal!
    Liefsssss

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geweldig, Sonja!!! Je weet ik ben van het rood! Wat een heerlijke, gezellige, warme sfeer! Wat heb je de kast toch gezellig gemaakt! Kei leuk die theezakjes! Die ga ik zeker eens maken! Ook het rode bankje....super leuk! Ik ga nog eens op mijn gemak kijken.....ik krijg geen genoeg van rood.! ;-))
    Fijn weekend en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een fijn sfeer in je keukentje, en ik vind het wel grappig dat je man aangaf dat wat rood wel leuk is, meestal is het: niets veranderlijker dan een vrouw....
    Groetjes en fijn weekend Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. HaHa ...het blijft nooit hetzelfde als je eenmaal begint ..is het ook niet te stoppen.. hoe vaak ik ook dacht ik doe eens neutraal maar rose en kersenrood gaat door mijn hele huisje..het blijven mooie kleuren met grijs en roomwit.. geniet er maar gewoon van..;) lieve gr .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ooh Sonja!! Helemaal gezellig dat rood! Ik sta ook regelmatig met andere kleuren in mijn handen, vind het dan zo leuk. Maar ik blijf eigenlijk gewoon in mijn wit tinten met her en der een snufje roze.
    En slim van je dat als je er genoeg van hebt, kun je de kleine toefjes rood weer verwijderen :)Fijn weekend lieve groet Celine
    P.S. natuurlijk heb je weer prachtig geborduurd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ziet er heel gezellig uit met die rode accentjes Sonja!!
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey Sonja....een beetje met een smily zit ik het te lezen en te bekijken...niet om jou..maar het herkenbare...het vleugje rood....zeker nu de winter zo lang duurd,we toe zijn aan warmte kleur en fleur...gaan we weer kleuren aan het interieur toevoegen. Straks al het warm word en zomer is..willen we weer wit,
    En daar is niks mis mee....gelukkig zijn we creatief....en hebben we spullen op voorraad om mee te decoreren.

    Het ziet er allemal even gezellig uit bij jou! Je gorijntjes vind ik ook schattig,
    De theezakjes zijn goed gelukt en staan er gezellig bij.

    Hierbij een heel gezellig weekend gewenst,

    liefssss


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. o dat ziet er heel gezellig uit zo met die rode accentjes sonja!!!!!
    heel sfeervol!!!!!

    ik ben ook weg van je gordijntjes!!!!!!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat mooi dat rood in je keuken. Je kussentje "cuisine" is enig! Heel gezellig bij jou! Lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Sonja,

    Wat een mooie rode creaties zeg, het staat wel erg leuk in je keukentje. Zie ook het theekistje met de kanten theezakjes, daar ben ik ook mee bezig. Wat kunnen we toch lekker in de weer zijn met onze eigen gemaakte spulletjes.

    Lieve groetjes,

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik heb natuurlijk even gesnuffeld op je blog wat een leuke spulletjes heb je er op staan zeg, ziet er erg gezellig uit liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Sonja!!!! Zo'n keuken wil ik ook......Ik zit hier helemaal te genieten. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Sonja

    Wat een mooi lief klein borduurwerkje. Als je wisselt van kleur en spulletjes (vooral spulletjes met emotionele waarde zoals het doosje van je moeder) dan word je daar zo blij van. Het ziet er heel gezellig uit.

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Sonja

    Ik bedoel het doosje van je oma, sorry.

    Liefs danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve Sonja, ik vind het in ieder geval heerlijk geslaagd. Het moet niet veel rood zijn maar het brengt wel een gezellig sfeertje hé!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lief borduurmeisje,

    Ik wil je even zeggen dat het kussentje zowat klaar is....
    Ik stuur je foto's als het klaar is....enne het wordt beeldschoon!
    Een beetje antiek met jouw borduurkunsten...en je krijgt iets
    prachtigs....

    Dag meiske..wens je een fijne week...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Och wat een mooie plaatjes met een vleugje rood!
    Deze post had ik nog niet gezien!
    Ik kan de blogs niet zo goed meer bij houden als ik ook nog wil kijken op internet, scrappen, oefenen, wandelen en dat terwijl ik er nog niet eens bij hoef te werken maar dat gaat ook nog komen!
    Je hebt prachtige hoekjes gemaakt Sonja, heel leuk ook dat borduurtje waar je een kussentje van gemaakt hebt!
    Ga snel door naar je volgende post.

    BeantwoordenVerwijderen