Pagina's

zaterdag 11 februari 2012

Terugblik en vooruitkijken


Een terugblik op deze week die niet zo goed voor mij van start ging vanwege de rugproblemen.
Er werd niet alleen beslist om de onderzoeken te vervroegen, scans met contrastvloeistoffen werden uitgevoerd om te zien waar de blokkades zitten dus dat heb ik gelukkig achter me. Brrrrrrrr, die naalden, niet mijn ding.
Helaas was de uitslag van de onderzoeken slecht in die zin dat de geplande rugoperatie (epidurale sleevebehandeling) niet kan doorgaan.
Het zou volgens de chirurg zinloos zijn omdat de plek waar de geknelde zenuw zit niet bereikbaar is,
dit komt door de vele buikoperaties die ik in het verleden onderging.
Om een lang verhaal kort te maken, dit was voor ons een hele klap want natuurlijk hoop je op een oplossing voor de pijn en kijk je uit naar een periode waarin de pijn weer gaat afnemen.


Intussen is er een verdere 'pijnbehandeling' met de arts besproken wat inhoud dat ik nu constant morfine krijg toegedient voor de rest van mijn dagen.
Mocht dit op een dag niet meer voldoende zijn dan wil hij alsnog een klassieke rugoperatie uitvoeren, via de buik maar die heeft heel veel verlammingsricsico's dus voor hem en voor mij pas een optie als ik het écht niet meer uithou van de pijn!
Intussen doet de morfine sinds enkele dagen al goed zijn werk,
en, jullie zien het hier..........ik heb een heerlijk plekje om te rusten in huis.
Heerlijk op de bank, met de nodige lektuur...
Het komt er nu weer op aan om met de 15 minuten regel te leven.
15minuten rusten en 15 minuten bewegen.
Dit deed ik in het verleden al eerder en het is te doen maar vooral in de beginperiode een hele aanpassing.
Dat kwartiertje is vooral  achter de pc heel snel om dus ik kom misschien ietsje minder vaak bij jullie langs maar ook dat komt vanzelf weer allemaal in orde.
En zo blikken we dan ook weer vooruit, er zit niets anders op dan te aanvaarden dat je rugpatiënt bent en dat er regelmatig periodes zullen zijn dat ik op mijn bankje terechtkom maar ik ga ook die tijd helemaal invullen en zo positief mogelijk benaderen.
In het begin zal ik wat meer tijd voor mezelf nodig hebben ,
iets minder voor anderen kunnen klaarstaan want ik vind het heel belangrijk om voor mijn eigen mannetje en mijn grote vriend Ky te kunnen zorgen en in mijn eigen huishoudentje te kunnen functioneren.

Hier wordt ik intussen prima in de watten gelegd, 
manlief had een vrije week door de vrieskou, 
dit kwam natuurlijk als geroepen en het ziet er naar uit dat hij ook de komende week nog thuis zal zijn. Yippie!!!
Intussen komt er ook héél erg leuke post aan van mijn lieve blogvriendin Kethy
van het mooie blog
een heel erg creatief bijtje met een voorliefde voor vintage,
beslist een kijkje waard!
Ze was zo lief om me een heleboel stansje uit te snijden om te gebruiken bij het kaarten maken;
kijk toch eens hoe mooi

En hoe veel!!!!
Dankjewel lieve Kethy, ik ben hier suuuuuuuuuuuuperblij mee!!!

Dit prachtige label had ze ook nog voor me gemaakt, wat een beauty is het!!!
Die krijgt een ereplekje in huis hoor!
 
Ik doe lekker verder heel rustig aan dit weekend,
een beetje lezend, mooie plaatjes kijken, héél veel inspiratie opdoen,,
af en toe een klein borduurwerkje en heel veel kopjes thee gebracht door manlief.
Eigenlijk zo slecht nog niet en tussen door even achter de pc want
mijn mailbox zit vol mail en ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden maar helaas zijn nu mijn 15 minuutjes alweer voorbij!
Onderstaand lieverdje wil ik nog even met jullie delen :

Ik kwam ze tegen op Pinterest,
is het geen schatje,
die oogjes en aaaaah, die kleding.
Ik vind het een beeldig plaatje!
Fijn weekend iedereen,
liefs, Sonja

38 opmerkingen:

  1. Wat een vervelend bericht Sonja. Wat een teleurstelling, als iets waarvan je zo op gerekend had dat het je verlichting van de pijn zou brengen, niet door kan gaan. Ik wens je veel sterkte!!

    liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee, Sonja, dat is een teleurstelling voor je!Maar ik kan me ook voorstellen,dat je niet zit te wachten, op die zeer risico volle operatie.Ik kan me voorstellen, dat 15 minuten op,15 minuten af, niet veel voorstelt,maar je moet echt aan jezelf denken.Trouwe fans komen je mooie blogje toch wel bezoeken en voor jou is het belangrijkste, dat je weer een beetje uit de weg kan.Ik wens je veel sterkte en een heel fijn weekend.Fijn,dat je man vrij was!,
    Lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een teleurstellend bericht, maar ook al heb je weinig tijd om achter de pc te kruipen, ik blijf je blogjes lezen hoor!
    heel veel sterkte,
    Liefs Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend voor jou dat je er niet aan geholpen kan worden, ik hoop dat je snel het goede ritme te pakken hebt en toch lekker je eigen ding kan doen! Wat een lieve dingen heb je gekregen, leuk nu kun je ook lekker kaarten gaan plakken! Schattige plaatje, hou je taai, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sonja, het is heel graag gedaan hoor, maar dat weet je wel. Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt, nadat je dit teleurstellende bericht een beetje hebt verwerkt.
    Geniet van de dingen die je kunt doen en denk vooral aan jezelf.

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. BTW check je mail ha ha ... hij staat behoorlijk vol. Doeiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte met je rug en doe vooral rustig aan en alles op jou tijd, een hele teleurstelling het nieuws...gelukkig heb je wel een pijnbehandeling....

    Het plaatje is zo lief, heel mooi en wat leuk wat je allemaal gekregen hebt van Kethy!


    ik wens je een fijn weekend en gezellig dat je man nog een weekje thuis is!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is niet leuk om te horen Sonja.....gelukkig heb je goeie pijnstillers maar liever neem je die niet dat snap ik maar met pijn leven is ook moeilijk.
    Heb zelf ook rugklachten dus weet er alles van....op tijd rust nemen is het allerbelangrijkste.
    Maar ik zie dat jij je wel vermaakt wat laat je ons weer leuke spulletjes zien en het plaatje is allerliefst.

    Doe rustig aan en fijn dat je man nu thuis is..

    hart,groetjes
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liefste Sonja

    Doe het vooral rustig aan, en geniet van die kleine dingetjes die je wel aan kan. Veel sterkte !!

    Wat een prachtige foto van die baby en toch wel leuk voor jou dat je steun krijgt van je blogvriendinnen.


    Veel liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja, dat is natuurlijk niet zo'n goed nieuws voor jou. Ik wens je toch veel sterkte!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Sonja, wat vind ik dit heel naar voor je. Ik schrok er een beetje van. Maar ook wat dapper dat je het al weer zo oppakt en vooruit kijkt.
    En ja, dan moet je je stoel of bank maar gezellig en werkbaar maken, dat is ook altijd mijn devies. En vriendinnen denken al weer met je mee.
    En die baby is prachtig!
    Lieve Sonja, heel veel sterkte en moed en een dikke knuffel!!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meisje toch, wat naar dat je zoveel pijn hebt.
    Wat ik uit je post lees, is dat je heel dapper hier mee omgaat, want het is niet niets allemaal.
    Ik wens je heel veel sterkte toe en ga niet over je limit heen, want daar heb je alleen jezelf mee.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Sonja dat is allemaal wel heel vervelend voor je, pas goed op jezelf dat is veel belangrijker dan bij ons langs te komen.

    Ik wens je veel sterkte

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat naar voor je zo'n bericht maar wat ben je dapper. Veel sterkte hoor.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is niet leuk om te horen dat ze nu alleen maar pijnbestrijding kunnen doen. Ik wens je dan ook heel veel sterkte met je rug. Voor de rest laat je maar lekker verwennen en neem op tijd je rust. Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte Sonja!


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jee wat een tegenvaller is dit Sonja.....je had zo gehoopt dat het snel beter zou gaan en nu dit, maar hoe jij daar weer positief mee omgaat , petje af hoor ! Je hebt er ook niets aan om je hoofd erbij neer teleggen , dan is vooruitkijken het enigste wat telt om het draagelijk te maken !! Ik ga je heeeeeeeel veel sterkte wensen voor de komende tijd, maar gelukkig heb je wel je prachtige en heerlijke hobby en natuurlijk je mannetje om de dagen door te komen !
    Fijn weekend

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo lieve Sonja

    Wat ben jij toch een positief mens.Ik bewonder je en wil je graag heel veel sterkte wensen en hoop dat het beter gaat worden en dat je zonder pijn kan leven.
    Lieve groet truus

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Doe rustig aan Sonja,natuurlijk kijken ik weer uit naar een nieuwe post,maar jij komt nu op de eerste plaats!!!
    Zorg goed voor je zelf,hopen dat het weer beter gaat met je.
    Met hele lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel veel sterkte en je bent erg dapper.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel sterkte hé Sonja. Wat moet dat een raar gevoel gegeven hebben te weten dat ze je niet kunnen helpen lijk je dacht. Heb je een morfinepompje gekregen of moet dat nog gebeuren. Gaat dat ook met pillen morfine?
    Je weet dat ik er ben voor jou. Wat er ook gebeurt. Ik wacht gewoon op een seintje van jouw kant hé.
    Dikke knuffel Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtig plaatje.......tjee Sonja wat een slecht nieuws......ik hoop ondanks alles je er mee om leert te gaan.......leven met pijn is zwaar....daar weet ik alles van helaas........je hebt het niet voor het zeggen in dit leven......ik geef je een enorme dikke lieve knuffel...wieweet helpt het...liefs van mij...xxx...kop op he???...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Sonja,
    Jeetje, dat is nogal wat. Het ziet er dus naar uit dat je er honderd mee kunt worden, maar niet zonder de morfine. Wat een ontzettende domper voor je. Ik vind je wel heel positief hoor, maar ja, je doet er nu eenmaal niets aan, hoe de zaken er voor staan. Dan beter met een positieve instelling. Maaruh, niet in de ene kwartiertje inhalen wat je in het andere kwartiertje niet kon doen hè? Echt je rust nemen hoor, want anders wordt het straks één kwartiertje bewegen en dan gelijk drie uur niets doen...
    Ik wens je heel veel sterkte Son, en laat je lekker in de watten leggen wanneer dat kan. Fijn dat je man nog een weekje extra thuis is...
    Ik wens jullie samen nog een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve meis toch, wat een enorme terleurstelling om deze uitslag te moeten horen uitspreken. Gelukkig dat de morfine wel z'n werk doet maar moeilijk hoor om nu echt heel rustig aan te moeten doen terwijl je altijd volop overal mee bezig bent omdat dat gewoon in je hele wezen zit. Hoop dat je daar een beetje je weg in kan vinden lieverd, en bij ons langs komen is helemaal niet belangrijk hoor, vooral nu aan jezelf denken dat is het aller aller belangrijkste.
    Gelukkig maar dat je helemaal verzot bent op borduren want dat is een heerlijk werkje dat je rustig relax op de bank kunt doen. Bewonder je echt Sonja, je krachtige positiviteit die telkens weer uit je schrijven zo duidelijk aanwezig is. Leef met je mee zoals vele anderen en hoop dat dat je ook wat steun kan geven.

    En wat je van Kethy hebt toegestuurd gekregen, zo liefffff en ook PRACHTIG zijn ze allemaal!!!

    Wens je heel veel sterkte en kracht toe lieverd,
    Een dikke knuffel vanaf hier jou richting op...

    Liefs Josephine xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeee, ik ben er stil van. Wat erg voor je. Hoop van harte dat er toch een zonnetje gaat schijnen in jou en jullie leven. Nog hartelijk bedankt voor je mail.
    Daaggg, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Sonja,

    Meisie, meisie toch...wat een narigheid toch! Wat een akelige uitslag!
    Vindt het zo sneu voor je..gelukkig werkt de morfine voor je, zodat je minder pij hebt.
    Vindt je erg dapper zoals reageert, en je hebt een heldere kijk op het leven...en zoals allemaal hierboven al zeggen...je bent zo'n zo positief altijd, en warm van hart.

    Maar je vooral geen zorgen om berichtjes te sturen...denk nu aan jezelf, dat is het belangrijkste hoor!

    Meis ons geheimpje heb ik al uitgewerkt, misschien wel leuk om te horen...en het wordt zo mooi!!

    Wat heb je leuke spulletjes gekregen van je vriendin...zo schattig en lief dat Kethy zo
    attent is voor jou, en dit verdien helemaal.

    Sonja ik wens je alle liefs en sterkte de komende tijd!

    Alle liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb alles niet meegekregen wat er aan de hand is .Maar wat ik lees is dit een behoorlijke tegenvaller.Ik wens je sterkte en pas goed op je zelf.
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ontzettend vervelend Sonja dat de uitslagen niet waren wat je wilde horen. Je bent er mooi klaar mee, ik zou er niet aan moeten denken om zo'n rugpijn te hebben! Neem dus maar vaak je rust en zorg goed voor jezelf...dan knapt je rug misschien toch iets sneller op of heb je minder pijn.

    Gelukkig ben je een positief mens maar toch...veel sterkte meid!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Sonja, wat afschuwelijk voor je zulk nieuws te krijgen, ik voel me zo hulpeloos.
    Toch ben je noch steeds zo positief en dapper, daar kunnen veel mensen een voorbeeld aannemen.
    Ik wens je heel veel kracht en sterkte en laat je maar lekker verwennen :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goh Sonja wat vervelend allemaal voor je!
    Er zit niks anders op dan je lekker laten verwennen.
    Ik weet dat het moeilijk is voor een creatief persoon om steeds stil te zitten.
    Gelukkig dat je man nog even vrij heeft!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat vervelend dat de uitslagen tegenvielen, je hoopt toch altijd dat ze pijn weer kunnen oplossen. Je 15-minuten-regel klinkt vrij heftig. Ik wens je veel sterkte toe, laat je fijn verwennen en geniet van je tijdschriften.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooooooo Sonja ik leef zo met je mee, maar dat weet je wel, ik kan je pijn haast voelen hier.
    De 15 minuten regel is wel ook een goeie voor mij want anders ben je geneigd te blijven liggen omdat je dan minder pijn hebt.
    Die aanpak is toch wel heel anders bij jullie maar ik hoop dat je er baat bij blijft hebben!
    Wat fijn dat je mannetje net nu meer thuis is.
    Prachtig wat Kethy voor je gemaakt heeft gaaf label!
    Je kunt ook heerlijk vooruit met die stansjes, zo helpen we elkaar, wat is bloggen toch fijn zo!
    Ik zie een mooi patroontje van een naaimachientje met klosje in je mandje liggen, hoe kom je daar nu weer aan?
    Mooi gaat dat worden!
    Heel veel beterschap en ik blijf aan je denken natuurlijk ook al heb je daar waarschijnlijk niet veel aan.
    Heel veel lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Pfoeh Sonja, wat heftig allemaal.. tjonge! Ik wens je veel goeds toe. Je hebt wel weer mooie en lieve dingen gemaakt, gekregen en gevonden ;)
    Doe rustig aan ( kweet ut je kunt niet anders ) lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit is allemaal wel heel erg vervelend, ik wens je dan ook heel veel sterkte!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Sonja,

    Ik hou het kort want je hebt al zoveel te lezen...
    Ik wil je alleen laten weten dat ik het heel knap vind hoe je met deze ziekte en de bijbehorende pijn weet om
    te gaan!!
    Heel veel sterkte!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel veel sterkte en geniet van de kleine dingentjes, je man en Ky.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gaat het een beetje met je lieverd, moet steeds aan je denken, vind het allemaal zo vreselijk naar voor je.
    Hoop echt dat de pijn medicatie je lichaam een beetje kan ontspannen waardoor je je dan in ieder geval wat beter voelt.

    Veel sterkte wens ik je meis,

    veel liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Josephine, je bent een schat dat je aan me denkt, de morfine doet zijn werk hoor, de pijn is fel afgenomen. Maar nu komt voor mij het moeilijkste deel: rusten,zucht, maar ook dat zal ik wel gewoon worden, het is een heel andere manier van leven maar daarom geen slechtere.
      En lieve blogvriendinnen als jij maken mijn dag steeds goed :)
      Liefs, Sonja

      Verwijderen