Pagina's

donderdag 16 februari 2012

Rustig verderdoen

Gisteren ging ik voor de eerste keer na het doorzakken van mijn rug op controle en het zag er volgens de artsen allemaal redelijk goed uit!
Zelf ben ik hier tevreden mee,
de pijn is onder controle wat toch het meest belangrijke is en ik kan weer rondlopen zoals ik wil maar........
ik hou me aan de regels hoor!
Vanaf vandaag mag ik de 15 minuten regel verlengen naar een half uurtje.
Dat half uurtje wat ik rust hoef ik niet meer volledig plat te liggen, ik mag zitten maar wel met de voetjes omhoog!
Dit bied natuurlijk heel veel mogelijkheden :))



Mijn arts zei nog lachend: jij moet niet rusten, je rug moet rusten dus in dat half uurtje zit ik te borduren.
Ik had nog zoveel mooie werkjes liggen die maar niet afgeraakte dus nu is het moment.
Deze keer wil ik er ook echt iets mee doen,
inlijsten of kussentjes van maken, in elk geval wil ik niet dat ze weer op een hoopje in de kast verdwijnen.
Kennen jullie dat???

Het patroontje zet ik er even bij.
Het komt van het prachtige borduurblog

Vandaag is hier eigenlijk schoonmaakdag, de halfuurtjes die ik mag rondlopen ga ik dus ook wat afstoffen en wat licht huishoudelijk werk doen. De ramen en vloeren gaat manlief voorlopig voor zijn rekening nemen.
Deze week nog en dan zien we wel.
Ik heb gisteren met de arts afgesproken dat we het gaan bekijken, ons huis is maar heel klein dus volgens mij moet ik dit zelf nog gaan kunnen.
Het maakt hier ook niemand vuil buiten mijn viervoetige sloeber en die komt met dit natte weer nauwelijks buiten, hij is op dit moment niet bij me weg te slaan,
zulke lieverds voelen meteen aan dat je een beetje troost nodig hebt!
Ik ga lekker mijn zeteltje op,
mijn borduurwerkje roept ;))
Fijne donderdag iedereen,
liefs, Sonja

34 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat er verbetering in zit! Dat kwartiertjes extra maakt toch een heel verschil en als manlief het stofzuigen voor zijn rekening neemt en jij iedere keer wat, moet het wel gaan lukken toch? Maar wees heel voorzichtig a.u.b.! Fijne dag met veel steekjes, is een schattig borduurtje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn Sonja! maar doe wel rustig aan hoor en voorzichtig.. niet te snel!

    fijne dag, gaat vast wel lukken met je borduurwerkjes!
    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is goed nieuws Sonja,maar je bent er nog lang niet zo te lezen.
    Geniet van de dingen die kunnen,denk om je lichaam,je moet er nog lang mee vooruit!!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt al weer heel positief!
    Maar blijf uitkijken hoor, door de pijnstillers voel te niet of je tever gaat.
    Ik heb het haken met 1 hand ontdekt, nouja met mijn gebrokenarm hou ik het haakwerkje vast en met mijn rechterhand doe ik de rest.
    Wat schattig dat Ky je zo bij staat, 1 van mijn 4 katten zit nu ook de hele dag bij me en denkt me te helpen door op mijn arm te gaan liggen. Lekker warm en goed bedoeld maar een beetje te pijnlijk haha.
    Ik heb je mail nog niet beantwoord maar het is helemaal niet erg hoor als het pakje na het weekend verstuurd wordt.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn te horen dat het al iets beter gaat!!Blijf het maar lekker rustig aan doen hoor meis, het werk blijft echt wel liggen :-)

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn Sonja dat het weer iets beter gaat en dat je hulp vlakbij hebt. Ik heb altijd geleerd het werk blijft langer dan wij. Prachtig borduurwerkje ben je mee bezig een heel mooi patroontje!

    Fijne dag,
    liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn Sonja dat het wat beter gaat maar blijf goed luisteren naar je lichaam en succes met je mooie borduurtje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Sonja,
    Fijn dat het beter gaat, maar dat de dokter zegt dat jij niet hoeft te rusten maar dat je rug moet rusten, wil nog niet zeggen dat je verder alle andere onderdelen van je lijf weer volop aan het werk kan zetten hoor.. Kijk alsjeblieft uit, met die ´lichte huishoudelijke klusjes´, voor je het weet doe je te veel en kun je weer overnieuw met kwartiertje plat en zo...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om te lezen dat het al iets beter gaat en gelukkig heb je goede hulp!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooooo wat heerlijk Sonja dat het wat beter met je gaat, en je in ieder geval veel minder pijn hebt want dat is altijd zo slopend. En de mooie borduurwerkjes daar kan je nu heerlijk veel tijd aan besteden. Wat een schoonheid trouwens waar je mee bezig bent, ben zo brutaal geweest om het op te slaan om het ook eens te gaan maken.

    Doe je wel rustig aan lieverd, ik voel het al weer kriebelen bij je. Fijn dat je mannetje je zo goed helpt en de zware klusjes voorlopig van je over neemt zodat jij weer een beetje de oude kan worden.

    Wens je heel veel borduur genot, en alle liefsssssss

    Jospehine x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey meisje.

    Daar zit wat in...wat die dokter zegt!

    Wens je heel veel sterkte....zelfs de rustperiode`s leveren je weer wat op..namelijk mooie borduurwerkjes.
    Wat is dat paspopje schattiggggg!

    De rest mail ik je nog wel,

    heel veel liefs vanaf deze kant.

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn om te lezen dat het wat beter gaat. Maar hou je maar goed aan de rust momentjes. Zo met het borduren moet dat natuurlijk wel lukken. Het wordt hartstikke leuk.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is goed te lezen dat het weer wat beter gaat met je.
    Je borduursel wordt mooi en zo doe je weer wat anders blijft liggen en dat heb ik zelf ook wel hoor.

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn voor je dat het iets beter gaat.
    Maar inderdaad,vaak ga je toch weer te snel.
    Dat is bij vrouwen vaak zo,je wilt toch zelf de controle houden!
    Maar laat je man je inderdaad maar helpen,ik weet zeker
    dat hij dat graag voor je doet!
    Wat een schattig patroontje is dat zeg...leuk inderdaad om er iets mee te doen...ik zie het voor me...een lief kussentje.
    En als schilderijtje zou ook niet misstaan!!
    Nogmaals veel sterkte en geniet van je rustmomenten!!

    Lieve groet Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Sonja,
    Fijn dat het wat beter gaat! Maar pas op, doe voorzichtig he!
    Lekker, dat borduren,mooi patroontje. Borduren is rustgevend werk.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Sonja wat fijn om te horen dat het met de pijn beter gaat. Ga lekker op in je borduurwerkje. Wat een lief patroontje trouwens. Rustig aan, alles op zijn tijd.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat het wat beter gaat met je! Laat het huishouden maar voor wat het is! Dat komt wel goed! Doe maar rustig aan...borduur ze!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een goed bericht, gelukkig en borduur se.
    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Inderdaad rustig aan blijven doen! ik vind je borduurwerkje mooi en ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden, inlijsten, kussentjes maken...

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Doe maar lekker rustig aan hoor Sonja...veel (in ieder geval op gezette tijden) de beentjes omhoog zodat je goed kunt herstellen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Sonja, gelukkig dat de artsen tevreden waren. Dat je nu weer wat mobieler bent bied ook weer wat meer mogelijkheden. Wat wordt je borduurwerkje mooi zeg. Gelukkig dat alleen je rug met rusten, je armen mogen gewoon hun werk doen.

    Fijne dat verder ...

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat! Blijf het rustig aan doen en geniet van je mooie borduurwerkje.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn dat het ietsje beter gaat. Wat goed dat je zulke fijne hobby's hebt en daar lekker van kunt genieten en mooie dingen kunt maken.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een schattig borduurwerkje en ja het valt niet mee maar wel rustig aan doen. Ik heb zelf ook zo'n kramp in mijn nek en mag ook niet zoveel achter de computer en vind het juist zo leuk en ook het rozen maken maar even gas terug nemen en 15 behandelingen bij de fysio, hoop dat het zal helpen. Jij in ieder geval sterkte met je rug!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat het alweer ietsjes beter gaat met je! Maar denk wel om jezelf hè! Lekker om af en toe te borduren, ik vind het altijd een heerlijk ontspannen klusje. Je bent nu met een heel schattig borduurtje bezig, die mag toch echt niet op de stapel in de kast komen hoor!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  26. fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat.
    en heerlijk he dat je zulke mooie creaties kan maken, maar neem je zelf wel in acht.
    hoop dat je snel weer de oude bent en wens je een fijn weekend.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn dat het weer iets beter gaat met je Sonja. Doe nog maar rustig aan, het huishouden gaat niet lopen!
    Je borduurwerkje ziet er leuk uit, hebben wij iets om naar uit te kijken als je nadien al je afgemaakte werkjes kan laten zien!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat.
    Je borduur werkje ziet er leuk uit.
    Wens een goed weekend en Beterschap

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Sonja...wat goed dat het weer iets beter met je gaat en dat je toch nog lekker wat kan freubelen.
    Doe wel nog rustig aan, vooral met het huishouden, wij vrouwen denken vaak te snel, dat lukt mij wel!

    Fijn weekend, lieve groetjes
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  30. J'adore votre blog
    toujours une pure merveille pour les yeux
    Bon rétablissement
    Isa

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtig borduurwerkje!
    Sterkte met je rug en heerlijk dat je af en toe even wat kan doen!

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat goed van je, heerlijk borduren. Het is toch fijn als je weer een stapje de goede richting ingaat. Sterkte verder met je rug. xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Sonja, ik heb vandaag de versatile blogger award gekregen en wil hem graag aan jou doorgeven omdat ik altijd met veel plezier je blog bezoek! Hopelijk ben je er blij mee!
    Op mijn blog vindt je de spelregels.
    Nog een fijne zondag!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat fijn Sonja dat de pijnstilling werkt goh ze houden jullie daar in belgie beter in de gaten en geven je adviezen dan bij ons !
    Ik moet alles voor mijn gevoel maar zelf aanvoelen en uitvogelen.
    Daarom ga ik morgen ook uit mezelf naar de fysio terug.
    Wat goed dat je nu al een half uurtje mag zitten!
    Dat huishouden och er zijn vele belangrijkere zaken!
    Als je man in het weekend of 's avonds even snel het hoogst noodzakelijke doet is het toch prima!
    Ga zo rustig door beterschap enne je handwerkje is prachtig!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen