Pagina's

dinsdag 7 februari 2012

Naaldenboekjes en een ruggesteuntje

In het weekend maakte ik kleine naaldenboekjes in mijn geliefde vintagestijl.
Ze zijn superhandig om in je handwerkmandje te leggen en je naalden erin te bewaren.
In de binnenkant zitten vier pagina' s uit stof waar je die kan opsteken.


Maar natuurlijk zijn ze ook gewoon leuk om als decoratie te gebruiken bij een hoekje met fournituren of onder een glazen stolp met wat kantjes en oude klosjes.
Mocht je ze mooi vinden dan kan je hier een kijkje nemen: sezoentjes atelier.


 Ik maakte er een paar met verschillende afbeeldingen want als ik zo bezig ben staat er geen rem op bij mij,
toch zal ik dit moeten leren want:

Gisteren ging ik opnieuw helemaal door mijn rug, gewoon bij het buitenzetten van de vuilbak hoorde ik een knak en nu verga ik van de pijn.
Omdat ik achter veertien dagen opsta voor een operatie waarbij er gel tussen mijn wervels gespoten wordt gaat de huisarts gewoon met morfine de pijn onder controle proberen te krijgen maar van mij wordt dus RUST verwacht en degene die me een beetje kennen die weten dat ik daar rugrillingen van krijg :))))))))
Gelukkig is mijn grootste ruggesteun deze week thuis. Manlief kan niet werken door het slechte weer en dat is al een hele verademing.
Ik ga van start met rusten, ik installeer me op de bank met een borduurwerkje terwijl mijn lieve schat het huishouden bereddert,
zo zie je maar weer: elk nadeel heeft een voordeel!

fijne dag iedereen,
liefs, Sonja

45 opmerkingen:

  1. Wat een leuk ideetje weer Sonja!!
    IK wens je sterkte met je rug, en nu dan maar echt RUST nemen hoor!!! Gelukkig is je mannetje thuis, zodat hij erop kan letten dat je weer niet te veel hooi op je vork neemt :-)

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sonja,

    Wat heb je dat weer mooi gemaakt zeg! Ik wens je veel sterkte met je rug en doe rustig aan.

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke naaldenboekjes, mooi en handig.

    Vervelend dat je pijn hebt maar probeer ook te genieten van de gedwongen rust.
    Heb je niet een serie of wat films die je leuk vindt. Want borduren en tv kijken is nog leuker.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh rugpijn, vreselijk! Heb er zelf jarenlang last van gehad, voordeel van het ouder worden is dat de rug wat in elkaar is gezakt en de schijven nu op hun plek blijven! Meis wens je sterkte en geniet maar van je rust en laat je lekker verwennen door manlief, maar kijk uit dat je je borduurwerk op een hoog kussen houd zodat je niet krom gaat zitten! Vind je naaldenboekjes schattig! Sterkte, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je boekjes zijn erg lief en handig,gelukkig weet ik niet wat rugpijn is maar weet wel van mijn man dat het vreselijk kan zijn.
    Laat je maar lekker verwennen door je mannetje!!!!!!
    Sterkte met je rug & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is balen van je rug. Doe het maar rustig aan. En laat je maar een beetje verwennen door manlief. Je naaldenboekjes zijn prachtig en super handig. Ik heb er zelf ook één gemaakt en ik gebruik hem altijd met veel plezier.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi die naaldenboekjes!! en ik hoop dat je rug gauw beter is, rustig aan hoor!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat vervelend nou die pijn in je rug, gelukkig heb je een goede hulp aan je man. Wel fijn dat je op de bank kan zitten en borduren dan gaat de tijd wat sneller.Wat leuk zijn je naaldenboekjes. Ik heb er zelf ook een heel stel, geborduurd en met ruilen bij crosstitch groups bij elkaar verzameld. Een leuk idee van je om ze onder een stolp te leggen, ga ze gelijk bij elkaar zoeken en dat doen. Bedankt voor de tip.
    Sterkte met je rug en ik wens je een fijne rustige dag.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel sterkte met je rug.Wat een narigheid.Sterkte er mee.Doe kalm aan.Je naaldenboekjes zijn erg leuk, het is een beetje het idee,van de Ipad hoesjes, die ik afgelopen weekend heb gemaakt.Wat is dat toch leuk,om te doen he, met die oude afbeeldingen.
    Fijne dag en hopelijk werkt de morfine, zodat je wat minder pijn hebt,
    groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sonja,
    Doe je alsjeblieft wel ECHT rustig aan! Ik denk dat jouw manier van rust houden toch vooral uit in het iets minder snel van alles toch blijven doen...
    Fijn dat je man thuis is om je in de gaten te houden, en natuurlijk ook om je eens lekker in de watten te leggen... Dat mag ook wel eens...
    Ik wens je een heel fijne, heel rustige dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi en handig die naaldenboekjes!!
    Heel vervelend van je rug,laat je maar even verwennen!
    groetjes gerrie.
    p.s bedankt voor de tip over het kreukellint.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige naaldenboekjes, zo lief!
    Wat akelig van je rug, ik wens je heel veel sterkte
    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey meis,

    Wat mooi je naaiboekjes..!! Echt jouw stijl,

    Heel veel sterkte met je rug...en afwachten met de rest.
    Heel veel sterkte in ieder geval,neem goed je rust.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och lieve Sonja, wat een pech. Ik hoop dat je de rust vindt om toch een beetje aan jezelf en de rug te denken. Leesboeken, woonboeken, kopjes thee of koffie enz. Verwen jezelf een beetje.
    Je hebt in elk geval nog een mooi naaldenboekje gemaakt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk die naaldenboekjes, super.
    Ik wens je heel veel sterkte met je rug.
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat vervelend dat je zo'n pijn hebt, niet fijn, maar de keerzijde is wel fijn, je man thuis, die je vertroeteld, zodat jij je kunt blijven bezig houden met mooie dingen voor ons te maken,
    beterschap
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sonja, Nu goed op je zelf passen he?
    Heel veel sterkte, en je etuitjes zijn prachtig.
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een super leuke naaldenboekjes maar wat een toestand met je rug.
    Heerlijk dat je man nu thuis is en de h.h. karweitjes van je overneemt. Lief toch!!!
    Ik wens je beterschap hoor!!!
    Groetjes, trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend vervelend dat je weer zoveel pijn hebt! Gelukkig is manlief in huis om je te steunen én om je op de bank te houden ;) Je naaldenmapjes zien er erg leuk uit, mooi gemaakt!

    Beterschap en liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohh...wat balen van je rug. Vorige week was ik ook in mijn rug geschoten, ik weet dus hoe lastig het is en dan heb jij het zo te lezen nog een aantal graadjes erger :(.

    Beterschap dus, écht rustig aan doen en je door je lieve man in de watten laten leggen!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh wat naar van je rug!! doe maar rustig aan hoor en heel fijn dat je goede hulp hebt, wat dat betreft mag de vorst dus nog wel even duren;)
    wat een leuk idee om naaldenboekjes te maken, ik steek ze altijd in klosjes garen maar dit is veel leuker!

    beterschap!!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wenst je het beste met je rug.
    Blijf maar lekker aan de freubel.
    En leuk dat naalden boekje,in nostalgie,
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Sonja, Wat vervelend van je rug!
    Ik wens je heel veel beterschap.
    En ik wil ook nog even zeggen dat ik zo geniet van je prachtige pins op Pinterest.
    groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel veel beterschap en sterkte met je rug.....fijn dat je mannetje thuis is juist nu.....liefs van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gelukkig dat je man thuis is.
    Kan hij je ook een beetje in de gaten houden ;-), hoewel als je pijn hebt...
    Hopelijk helpt het met die gel, ik heb er nog nooit over gehoord.
    Dus doe maar 'lekker' rustig aan.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hallo sonja

    oei door je rug gegaan...jeetje weet precies hoe je je voelt...heb al weer zon 9 jaar geleden een operatie gehad waarbij de tussenwervelschijven zijn verwijderd omdat ze versleten waren hierbij is er bot tussen gezet...waarom doen ze er bij jou gel tussen is dit mss een vervanging van de operatie die ik heb gehad....heeel veeel succes en een complimentje voor je boekjes super handig en super mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie naaldenboekjes Sonja, weer prachtig gemaakt!
    Veel beterschap met je rug!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Sterkte Sonja, doe het lekker rustig aan, heerlijk op de bank. Wat een schattige naaldenboekjes! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Owwww ik vindt je naaldenboekjes zooooo schattig, staan ook nog steeds op mijn To Do lijstje !
    Hé nee dat kun je niet hebben pijn aan je rug, ik hoop dat het snel beter gaat na de behandeling met gel ! En nu maar lekker laten verwennen door je mannetje , want het vriest nog wel even ;)

    Liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh Sonja, wat ontzettend akelig voor je, doe maar heel rustig en voorzichtig.
    De naaldenboekjes zijn superrrrrr schattig !!!!!!
    Heel veel beterschap :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een dikke pech Sonja dat je zo door je rug gegaan bent maar wel fijn dat je man nu alles overneemt.
    Maar wel lekker dat je lekker creatief bezig kan zijn, je naaldenboekjes zijn echt onwijs leuk.
    Doe voorzichtig en laat je lekker verwennen.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat balen van je rug, heel veel sterkte toegewenst. Wat een leuke mapjes heb je gemaakt. Beterschap, groetjes Roelina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Och lieverd toch, wat een ellende met je rug nu, hoop zo dat de behandeling die je moet ondergaan je van vele probleempjes af kan helpen.
    Fijn te lezen dat je man nu in ieder geval een grote steun voor je kan zijn.
    Je naaldenboekjes zijn zo schattig en vooral ook heel erg handig. Zelf heb ik ze altijd op een los lapje maar dit is natuurlijk veel en veel mooier.

    Lieverd probeer als het even kan je echt rustig te houden zodat je rug een beetje tot rust kan komen.
    Veel sterkte wens ik je, verdorie die rotpijnen ook, kon ik maar een beetje van je overnemen om jou te ontlasten.

    Liefs Josephine ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hey sonja, Wat erg van je rug. Vast heel veel sterkte met de operatie en dat je nu de pijn een beetje kan hendelen!
    Je naaldenzakjes zijn beeldig, weer een nieuwe inspiratie voor mij om te maken, schattig.
    Rustig aan doen hoor, tot gauw,
    lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk idee en wens je veel beterschap met je rug.
    Doe rustig aan en laat je ruggesteun je helpen.

    Lieve groet
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Maar Sonja toch, terug door de rug. Ik hoop dat het wat te doen is met de pijn. Zou willen dat ik ze kon overnemen van jou.
    Ben er zeker van dat Ronny je goed verzorgt.
    Jouw naaldenboekjes zijn mooi geworden hoor!
    Liefs en dikke knuffel
    Lili

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Och Sonja ik voel helemaal met je mee, gelukkig dat je mannu toch thuis is voor de nodige steun!
    Wat een prachtige naaldenboekjes heb je weer gemaakt, die plaatjes, ik kan er ook niet genoeg van krijgen.
    Ben je ook al aan het kleuren begonnen?
    Dat zal niet zo goed gaan als je moet liggen en rusten.
    Ik wens je heel veel sterkte en probeer toch rustig aan te doen al valt dat inderdaad niet mee ik weet er alles van.
    Hou je taai!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. oh sonja, dit was even schrikken toen ik je verhaal gelezen had.
    maar wel fijn dat je man nu thuis is om je te steunen.
    en dan heb je van die prachtige naalden boekjes gemaakt met mooie nostalgie er op, echt heel mooi en vind het idee ook erg leuk.
    pas je goed op jezelf.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Sonja, Van harte beterschap, en prettig dat je man nu thuis is. Dan kun je goed je rust nemen. En weer prachtig gemaakt zo´n naalden mapje. Weer heel inspirerend! Lieve Sonja "take care" lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lieve Sonja, schattig wat je gemaakt hebt! Wat een leuk idee...!
    Doe rustig aan met je rug, hoop dat je je snel beter zal voelen.
    Fijn dat je man er is om je te helpen!

    Lieve groetjes
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  41. I just love your needle book sweet Sonja!!! Oh dear, please rest your back....it is the only answer ~ thank you so much for visiting me and I wish you healing sweet friend, hugs and love, Dawn

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Goedemorgen lieve Sonja,

    Meis ik hoop dat alles een beetje goed komt met je rug.
    En dat je minder pijn zult hebben...!
    Het voordeel is dat je menende nu goed voor je zorgt..
    hoe fijn is het te weten dat er altijd iemand voor je zorgt
    en achter je staat!

    Ja en je mapjes zijn super...net als alle andere dingen die je maakt,
    je werkstukjes zijn warm, gelijk zoals jij bent!

    Wens je alle liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een leuke boekjes heb je gemaakt en hoop dat je rugpijn gauw over zal zijn!Ik heb dat vroeger ook vaak gehad (afkloppen) en duurde 3 maanden voordat ik weer op mijn paard kon zitten!Maar het is bij iedereen weer anders denk ik en hoop dat je er gauw vanaf bent want ik vind het veel te leuk om je berichtjes te lezen!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een leuk idee, en ik weet nog wel dat mijn moeder er ook een had. Ga me er zeker een keer aan wagen. Dank je wel dat je ook mijn volger bent geworden. Beterschap met je rug en doe het rustig aan.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. oke even je posten wat bijgelezen hoop dat het snel wat beter gaat met je morfine is een hulpmiddel daar weet ik op het moment alles van maar om daar weer van af te komen is ook weer geen pretje maar is even niet anders wens je heeeeeel veeel sterkte met alles goed op jezelf passen lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen