Pagina's

zaterdag 25 februari 2012

Chic d'antan




 Vandaag was een heel rustig dagje,steeds meer raak ik de routine gewoon om alles per half uur te doen en op zaterdag is er dan heel weinig huishoudelijk werk en kwam ik eindelijk toe aan het inlijsten van mijn borduurwerkje van de vorige post!




Iets waar ik heel blij om ben want ik heb meestal de neiging om afgewerkte borduurwerkjes gewoon op een stapeltje te bewaren.
Dit lees ik vaker bij meerdere van jullie maar anderzijds kan je van zo een werkje pas echt genieten als het helemaal af is en verwerkt tot iets wat weer een beetje bijdraagt aan de sfeer in huis.


Dit werkje krijgt een plekje in mijn hobbykamertje.
Wat "chic d'antan" precies betekent weet ik eerlijk gezegd niet.
Google wist me te vertellen dat "d'atan" zoiets is als "vroeger of van weleer"
dus vrij vertaald is dit "iets moois van vroeger"
Voor mezelf is het iets moois van vandaag!
Ik ben weer heel gelukkig met mijn nieuwe aanwinst!
 

Vanavond ga ik heerlijk de zetel op met een nieuw werkje want ik heb het borduurvirus weer helemaal te pakken.
 Heel fijn weekend verder iedereen,
heel veel liefs, Sonja


25 opmerkingen:

  1. Wat een lief borduurwerkje! Ik borduur niet maar mij zou waarschijnlijk hetzelfde overkomen...aan van alles beginnen maar weinig helemaal afmaken :)!

    Fijn weekend Sonja! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is mooi geworden Sonja! Een heel precies werkje en een heel leuk jurkje.
    Ook fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh lieve Sonja, het is in één woord PRACHTIG geworden, en het lijstje er omheen vind ik ook zo mooi. Werkelijk een heel mooi geheel waar je telkens weer van kan genieten. Ben zelf ook aan het borduren geslagen, je hebt me aan gestoken meis, hihihi. Zo heerlijk om er mee bezig te zijn.

    Ben ook heel benieuwd hoe jou roosjes er uit gaan zien, zo'n werkje kan je ook heerlijk zittend in je stoel tot stand brengen.

    Een hele fijne voortzetting van het weekend,

    Liefs Josephine♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er prachtig uit.
    Knap dat je een lijst hebt gevonden die er zo goed bij past.
    Geniet nog even van je weekend, Liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je borduurwerkje is prachtig geworden en je hebt het mooi ingelijst.
    Borduren is verslavend he?
    En nu benieuwd hoe je volgende werkje eruit gaat zien.
    Ik vind het dapper van je hoe je alles neemt!

    Dikke knuffel,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is mooi geworden en zonde om op een stapeltje te bewaren. Zo komt het pas goed tot zijn recht, heel mooi.
    Fijne zondag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het mooi geworden, inderdaad jammer om op een stapeltje weg te leggen, op deze manier kun je er echt van genieten. Ik heb sinds gisteren het haak-virus te pakken, een ontspannen bezigheid ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk zo ..compleet in de lijst...ik gebruik veel van deze lijsten....komen uit Belgie!!!!
    En fijn dat je op je gemak.... weer lekker bezig kan zijn.
    Ik wens je slaap lekker voor straks & een fijne Zondag.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig borduurwerkje en mooi ingelijst.
    Heerlijk relaxen dus vanavond.
    Lieve groetjes, |Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Owwwwww gaaaaaf Sonja , deze staat ook nog op mijn lange lijst van nog te borduren , bij jou heeft het virus dus ook al toegeslagen , maar niks mis mee hoor :p:p

    Fijne zondag , liefs Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is echt mooi geworden en je hebt er een prachtig lijstje bij gevonden! Echt een beauty! Veel plezier met je nieuwe steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig borduurwerkje...werkelijk beeldschoon.
    En wat fijn dat je zo toch de dag kan doorkomen, je hebt
    het weer in iets moois om weten te zetten.Hoe positief
    kun je niet in het leven staan..bewonderenswaardig!

    Ik wens je een happy week-end meis,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geworden hoor...fijne zondag...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zo ingelijst, ik heb het nog nooit zelf gedaan, altijd naar de lijstenmaker geweest.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Sonja, wat is het een prachtig borduurwerkje geworden, en zo in het oude lijstje is het een echt plaatje geworden :)
    Lieve Sonja ik hoop dat het weer iets beter met je gaat en wens je een hele fijne zondag !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Sonja, lief borduurtje!
    Chic voor vandaag, haha!
    Fijne zondag, hé
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Sonja,
    Beeldschoon en zo subtiel! Dit moet je zeker niet wegleggen op een stapeltje. En wat fijn dat je voor jezelf een "ritme" hebt gevonden.

    Fijne zondag,
    liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterend!! Ik zie dat je goed verwend bent. Leuk voor je. Hoe gaat het nu met je? Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtig borduurwerkje sonja


    groetjes rita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi Borduurdwerkje en erg leuk ingelijst!

    veel liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat prachtig sonja dit borduurwerkje en zo mooi ook de lijst.
    fijne zondag meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend, Sonja! Wat heb je dat weer mooi gemaakt! Zonde om het maar op een stapeltje te leggen.....de lijst maakt het helemaal af! Je kunt er trots op zijn, Sonja!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Sonja,

    Ja, je kunt er natuurlijk veel meer van genieten, wanneer een werkje echt helemaal af is en een plekje gekregen heeft!

    Mooi gedaan! Ik vind het wel iets hebben!!

    Fijne week.

    Lieve groet, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een prachtig borduurwerkje Sonja in een al even mooie kader! Dat verdient zeker een mooi plekje!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi sonja,

    bedankt voor je leuke reactie op mijn blog en dat je volger bent geworden,
    ik heb me bij jou ook aangemeld als volger op alle 2 je bloggen,
    meid wat maak jij mooie creaties,
    gistermiddag ben ik op je blog terecht gekomen via Nelleke's blog van Loesje maakt van niets tot iets en ik heb echt zitten genieten van al je mooie creaties
    als je eenmaal op jou blog komt, kom je er niet meer vanaf,
    ik heb lekker de hele middag al dat moois zitten te bewonderen en heel veel leuke ideeën opgedaan,
    ik zal hier zeker vaker terug komen.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen