Pagina's

donderdag 19 januari 2012

Verandering van planning

Vanmorgen toen ik opstond wist ik van de eerste stap die ik zette dat dit mijn dagje niet zou zijn.
Een lijf met fibromyalgie houd namelijk niet zo van regendagen.
Ook het gemoed zat ver beneden het normale peil,
pff, schoonmaken stond op mijn planning, 
niet echt iets om naar uit te kijken.


Mirjam van het mooie blog
liet een berichtje na op mijn blog: laat die schoonmaak toch gewoon en duik lekker je hobbykamer in.
Haha lieverd, je moest eens weten wat een verheldering dit bracht!!!
Ik dacht: ze heeft helemaal gelijk hoor!!!
Wat maken we het onszelf toch vaak moeilijk door te denken dat we vanalles "moeten"


Ik heb haar advies opgevolgd hoor,
hup, schoonmaakmateriaal terug de garage in.
Er is hier nog niet eens iemand die het vuilmaakt want deze foto's trok ik gisteren in de woonkamer en het ziet er nog heel netjes uit,
geen mens die ziet dat ik een snipperdagje pak en lekker in mijn atelier de regendag doorkom.
En natuurlijk weer een beetje tuttend in huis,
want dat "les is more"
Nee hoor, niet voor mij en zeker niet in deze donkere dagen .



Zien jullie dit prachtige doosje op mijn vakkenbakje, ik liet het eerder al eens zien maar ik ben er zoooo blij mee, het is zo mooi gemaakt door mijn blogvriendin Marga!
Er zit rechtsboven een prachtige scapular in ,
een soort embleempje wat vroeger gedragen werd onder je kleding om  je bescherming te bieden.
Wat een lief gebaar hè!
Ze zijn dan weer gemaakt door deze lieve dame van dit mooie blog

Bij Marga vind je een prachtige transformatie van haar slaapkamer en bij Michelle een prachtige post al over Valentijn.
Zo heb je iets te doen op een regenachtig dagje :))



Ikzelf ga verder met het tutten in huis.
Naast het vakkenbakje heb ik wat glaswerk gezet met de klosjes van mijn vorige post erin.


Ik wens jullie allemaal, ondanks het grauwe weertje, een mooie dag toe ! 
En houd voor mezelf deze mooie spreuk van Mea in mijn achterhoofd

Liefs, Sonja

27 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Sonja,
    Wat vervelend dat je zo'n mindere dag hebt. Ik geef je groot gelijk om het er lekker van te nemen. Geniet ondanks je pijn van je prachtige huisje en je mooie spulletjes om je heen.Ga lekker wat leuks doen vandaag!!
    Je spreuk is prachtig. Ik heb `m opgeslagen en ga `m straks uitprinten en in een mooi zilver lijstje doen die ik toevallig van de week gekocht hebt. Alsof hij er voor gemaakt is.
    Zo zie je maar weer dat je ondanks je mindere dag toch weer ongemerkt iemand(mij dus!!!) weer heel erg blij hebt gemaakt.
    Nou meid, heel veel sterkte en toch een hele fijne dag toegewenst!!
    Probeer positief te blijven. Heel langzaam gaan de dagen lengen en komt het mooie weer er weer aan!!
    Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag fietsen in de regen ook?? Zo de post doen en idd...een grijze dag. Maar jij vermaakt je wel in je atelier-tje met al je mooie spullen. Rustig aan hoor met de Fibromyalgie, Kweet hoe dit weer een aanslag is.....broer heeft het heel erg (nu in Thailand gaat het gelukkig beter...loopt nog moeilijk maar is WEL uit de rolstoel in ieder geval......de hitte doet hem ZZO goed) en heb het zelf in een lichte mate...kan echt niet tegen dit weer , een van de redenen om te vertrekken dus joepieeeeeeeee ♥

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend voor je,maar ik herken er wel wat in,dat je voor je zelf een dag planning maakt en dat het gewoon niet gaat,hoe graag je ook zou willen.
    Denk maar zo,morgen weer een nieuwe dag!!!!!
    Gewoon genieten van deze ,dat schoonmaken komt wel.
    Ik wens je een fijne TUT dag.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja meis.......zo gaat dat met ons fibrootjes hé!
    Ik daarentegen ben toch maar begonnen met schoonmaken, op mijn gemakje met de nodige pauzes, dat dan weer wel!
    Wens je een fantastische dag in je atelier(daar zou ik me ook wel kunnen amuseren) en ben benieuwd wat er weer voor moois gemaakt gaat worden.
    Liefsssss Marga
    Ps. ben trouwens benieuwd of ik het nu wél geplaatst krijg, heb al een tijdje last met blogger!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mirjam heeft helemaal gelijk!! je gewoon lekker overgeven en doen waar je zin in heb, dat geeft ook weer energie!
    je lichaam geeft het zelf aan, als je daar maar naar luistert, zo belangrijk!
    en je hebt een heerlijke hobbykamer om je in terug te trekken, lekker van genieten!
    ik heb genoten van je sfeervolle plaatjes!!

    ik wens je heerlijke ontspannen dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Sonja,

    Als eerste bedankt voor je lieve reactie!
    En het is een goed besluit om je lekker terug te trekken
    in je hobbykamertje.
    Luisteren naar je lichaam is niet altijd makkelijk of
    het komt niet altijd uit met je planning.
    Soms zijn dan de woorden van iemand anders net even dat zetje.
    Jaren geleden heb ik door omstandigeheden straatvrees/fobie ontwikkeld,het is al heel wat minder.
    Maar dat kan alleen als je luistert naar je lichaam en
    je aanpast aan de omstandigheden.
    En natuurlijk lieve mensen die als een warme deken om je heen staan.
    Die spreuk is denk ik voor een hoop mensen op het lijf geschreven...zo mooi!
    Ondanks je pijn wens ik je een fijne dag in je knusse hobbykamertje!!
    Mijn moeder zei altijd,het huis staat er langer als wij..poetsen kan altijd nog.
    Gelijk heeft ze!

    Lieve groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt groot gelijk, Sonja! Zeker als je een mindere dag hebt, moet je lekker doen waar je je goed bij voelt! Wat een prachtige vakkenbak....zo gezellig met al die kantjes ed.
    Rustig aan vandaag!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja zo herkenbaar je voornemens omzetten is lastig als je fibro heb weet er alles van maar....jij heb dit heel goed opgelost Sonja ik leer van jou hoor..
    Hier ook van die dagen en dan denk ik morgen vast een dag waar ik me beter voel en zo kom je er wel..
    Ik heb genoten van je mooie foto's en ben ook aan de knutsel op deze druilerige dag is het heerlijk om lekker creatief bezig te zijn..

    Sterkte en luister naar je lijf meid..

    Lieve groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Sonja,
    Ik had niet gedacht dat je mijn advies letterlijk zou opnemen, tot ik je tweede reactie bij mijn post van vanmorgen las. En nu zie ik ook nog dat je het op je blog hebt vermeld. Ik voel me vereerd hoor... En ik meende het nog ook natuurlijk, want als je lijf niet wil, moet je het gewoon niet doen. Ik weet het altijd heel goed voor anderen, maar zelf heb ik altijd moeite om mijn eigen goedbedoelde advies op te volgen. Loop nu bij de huisarts met allerlei kleine pijntjes die niet weg willen gaan. Advies van de huisarts: doe het wat rustiger aan. Dat doe ik nu dus ook wel hoor...
    Maar vandaag toch wat klussen, allereerst de strijk maar die is al weggewerkt. Dan nog notulen van een teamoverleg van mijn werk uitwerken, dat is mijn taak, en dat kan lekker zittend worden gedaan. Ze moeten echt vandaag want ze liggen er al een week. Ook moet ik nog de glaslatjes van onze kast schuren en schilderen, want de ruitjes van de kastdeurtjes zijn nu binnen. Maar dat ga ik doorschuiven naar morgen of het weekend, komt ook niet op een dag aan...
    En af en toe lekker lezen en reageren bij de bloggers natuurlijk, maar dat is ontspanning...
    Nou, voor jou wens ik een heel lekkere tutteldag in je hobbykamer en verder in je huis, het weer wordt toch niets vandaag...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A !! die spreek ken ik.....mooi he???..tja meis het is somber vandaag.....ik ga even straks wat dingetjes doen buitens huis en dan lekker niks doen......heerlijk en ja ik zou de badkamer moeten doen...maarja.....geen zin.....ik heb ook fybro naar he???...yakkes...fijne dag lieverd...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, wat kan ik toevoegen aan je post.
    Ik dacht dat het aan mijzelf lag, maar zie dat er meer bloggers er last van heb.
    Maar je staat op en voelt... o vandaag zit het daar.
    En het komt nooit uit.
    Ik denk dat ik niet de enige ben die het moeilijk vindt om naar haar lichaam te luisteren.
    Ben ik jullie bloggen aan het lezen en voor ik het weet is er weer een uur verstreken, en ben ik over mijn grenzen gegaan.
    Probeer maar lekker te genieten in je kamertje, een beetje rust in je hoofd helpt ook nog weleens.
    En ja , een middagdutje is voor mij een must.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik krijg steeds een waarschuwing dat jouw p.c. besmet is, dus a.u.b. even na laten kijken, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sonja, geniet van je dag, alle stof en rommel blijft wel liggen, haha.
    Hopelijk gaat het morgen weer wat beter.
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sonja,
    Gelijk dat je even luistert naar je lichaam. Forceren heeft geen enkele zin of maakt het alleen maar erger.
    Zit zelf al jaren met een ernstige whiplash en bekijk gewoon per dag wat er kan. Over het algemeen moet ik een rustig leven leiden.
    Maar ik kan me wel voorstellen als je net even een goed plan hebt gemaakt en je moet dat laten vallen, dat je dan even baalt. Maar als je weer iets moois gemaakt hebt in je atelier ben je toch weer in bedrijf geweest.
    Sterkte ermee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En gelijk heeft ze ook ik heb het en het beste is overgeven doen wat je lichaam vraagt ...al is dat niet altijd even makelijk ...ben ook een poetsvrouw en ziet ook troep als het er niet is hahahahah ...dus gewoon even erover stappen en lekker ontspannen ...morgen weer een dag ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Meid groot gelijk heb je , het stof ligt er de volgende dag ook nog wel whahaha !! Geniet van de dag ,we maken ons soms te vaak te druk om kleine dingen , niet doen het leven is maar zo kort ! Het ziet er weer superrrrrrr uit bij je , hihihi en wij zien de stof toch niet op de foto's :p

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja je hebt gelijk meid, rustig aan en naar je lichaam luisteren. Het huis en het stof zullen er langer zijn als wij zeg ik altijd ;-) Maaaaar ik heb ook gekuist maandag en dinsdag, tja na kerst wil je het allemaal netjes he ! Het gevolg is dat ik hier in Nederland bij mijn moeder nu een beetje uitrust haha en ondertussen heeft zij ook gezelschap, leuk toch (positif thinking ;-)

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja inderdaad jij hebt een verbinding met deze blog
    www.katiesrosecottageblog.com
    en daar schijnt een virus in te zitten, dus die link moet je verwijderen, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vaak leggen we onszelf verplichtingen op die de buitenwereld helemaal niet van ons verwacht. En zo ja, wat dan nog :)! Gelijk heb je hoor, als je je niet in orde voelt, kunnen bepaalde zaken heus wel wachten tot morgen. Ik hoop dat het inmiddels al weer iets beter gaat!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Krijg nog steeds dezelfde waarschuwing, dit staat er bij
    Ga naar :Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.
    Ik hoop dat het snel helemaal goes komt!
    groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn moeder zegt altijd ik ben de baas en niet mijn huishouden en daar heeft ze helemaal gelijk in maar ik zou willen dat ik het kon. Ik zit niet lekker in mijn hobby kamer als ik weet dat ik nog niet klaar ben.
    Maar ik heb de oplossing... 1 dag flink in huis aan de slag en dan kan ik de volgende dag lekker lummelen.
    Hoop dat je ondanks lichamelijk ongemakken heerlijk genoten heb je je tutteldag.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal goed gedaan vandaag , je bent toch geen slaaf van je huis die tijd is bij mij ook al lang voorbij.
    Heel leuk om dat getuttel in je hobbykamer mee te mogen lezen en kijken!
    Alvast een heel fijn weekend
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook zonder fybromyalgie heb je van dit soort dagen ;-)
    De boel de boel en een beetje aandacht voor jezelf !!!
    Prachtig en sfeervol atelier heb je !!!! Time to relax hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Soms heb je dat even nodig een rustig rommeldagje. En dan doe je vaak nog meer dan je dacht. Even rustig aan en genieten, morgen is weer een nieuwe dag.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor je leuke berichtje.
    Ik volg jou maar krijg je niet in de volgers lijst erg vervelend.
    Dat heb ik met 3 mensen waar dat niet bij lukt.
    Dus ik zie niet als jij wat nieuws heb gepost.
    Zeer vervelend.
    Een heel fijn weekend alvast.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh Sonja, wat mooi allemaal! Is altijd lekker om thuis lekker te "tutten" doe ik ook graag :) En als er dan iets moois gecreëerd is, geeft dat ook weer een prettig gevoel toch?! Groetjes Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Sonja,

    Wat een mooie blog heb je, ik las dat jij ook fybromyalgi hebt, ik heb dat ook al een aantalen jaren en weet dat het je flink in de weg kan zitten en dat het behoorlijk pijnlijk is, vooral bij vochig weer.

    Ik vind dat je prachtige dingen maakt, ik blog nog maar heel kort maar ga je zeker volgen want ik kan hier zeer zeker inspiratie opdoen. Lieve groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen