Pagina's

zaterdag 3 december 2011

Warm Winter Welkom

 Als er iets is waar ik niet zo goed tegen kan dan is het dat het aan je voordeur er in de winter troostloos en kaal uitziet!
Als je thuiskomt is het gewoon leuk om daar nog een beetje kleur te hebben en je helemaal vanaf de voordeur al welkom te voelen.


Samen met mam ging ik dus op zoek naar mos (blijkt ons gans stuk gras wat achter het huis ligt mee vol te staan) en plukte we bij de buren malusappeltjes.
Hier worden ze graag gestolen door de vogeltjes maar ach ja, dan vullen we wel weer bij.


Een oud tafeltje werd naar de voordeur gesleept met boompjes van mos erop en ook eronder in een stilleventje, het is niet te zien op de foto maar de kalender staat al op 25 december :))

Er moet nog wat rood in de krans komen, kerstrood wordt dit en lichtjes in de takken maar dat is voor volgende week.
Kijken jullie ook even mee bij mama in de tuin,
die maakte er echt veel werk van.
Dit staat op haar tuintafel waar je op kijkt vanaf de woonkamer.


En aan haar achterdeur (omdat die het meest gebruikt wordt) staat dit mooie tafereeltje.

Van een oude afgebladderde kader maakte ze deze en ik vond dit een heel leuk idee,
ik ben nog zoekende naar een gepaste kader ;))


Aan de andere kant een ronde krans ook met larksknopjes en een bol van maluxappeltjes.
Het is een heel warm gezellig welkom bij je hoor mam :))))
En wat kan je daar verder nog op zeggen, misschien
"let it snow"
want een laagje sneeuw zou het wel afmaken.
Helaas worden we op dit moment alleen voorzien van bakken regen dus ga ik lekker binnenshuis verder met de kerstversiering.
Fijn weekend iedereen,
liefs, Sonja

28 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig uit Sonja.
    Fijn weekend
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mooie groen en die appeltjes, toevallig ergerde ik mij gisteren aan de kale boel op tafel buiten, dus ik heb een heleboel inspiratie gekregen, weet alleen niet waar ik zulke appeltjes kan kopen, maar zal wel lukken! Het ziet er bij jullie allebei zo gezellig uit! Ik zal vandaag maar even naar het tuincentrum gaan! Fijne dag!
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sonja,
    Wat zijn jij en je moeder creatief bezig geweest zeg! Prachtig allemaal! Nou, je wens komt uit hoor. Iedereen zal zich nu zo ontzettend welkom voelen. Helemaal geslaagd dus.
    Ik wens je een fijn warm weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er weer sfeervol uit.
    En wat is je moeder creatief, we kunnen wel zien van wie je het hebt.

    Groetjes Yvonne
    ps, er worden winterse buien voorspelt dus misschien krijg je je sneeuw nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel erg mooi,zo gezellige binnen komst,staat de koffie klaar,groetjes uit Limburg irena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sonja,

    Dat ziet er heel gezellig en mooi uit, bij jou en je moeder.

    Vandaag ga ik rode appeltjes en kleine kerstboomjes kopen en even in de kerstdozen op zolder snuffelen.
    Wat als ik dit zo bij jullie zie, krijg ik ook de kerstkriebels.

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn inderdaad gezellige binnenkomers!! Hier heb ik bij de voordeur een overdekt stukje, dat is ideaal want daar kun je eigenlijk alles neerzetten, zonder dat het nat wordt. Alleen planten moet ik daar natuurlijk wel water geven, juist omdat er geen regen bij kan komen.

    Jullie hebben flink uitgepakt, je hebt het niet van een vreemde ;-)!

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi gedaan zeg! Helemaal met die rode appeltjes. Ik ben benieuwd naar je andere kerstversieringen.

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou je kunt wel zien waar jij het decoreren vandaan hebt , het ziet er schitterend uit, een heerlijk welkoms gevoel ! Mss kun je het frame van ijzerdraad maken ??
    Hier moet er ook nog het nodige buiten gedaan worden , maar met dit natte weer lonkt het niet echt, eerst maar binnen versieren !
    Heel fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezelligheid bij jou! Daar heb je al veel werk van gemaakt zeg! Super gezellige binnenkomer! De rode appeltjes springen eruit! Leuk!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een warm welkom en idd. een beetje sneeuw zou die mooie plaatjes helemaal afmaken,fijn weekend gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het toch gezellig bij jullie!
    Ook ik ben begonnen vandaag. Maar mijn rug wil niet mee. Dus op tijd rusten en op de andere blogs ook kijken wat ze allemaal voor kerstversiering maken.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super sfeervol 'thuis' komen!
    Leuk gedaan.....
    Een heel fijn weekend!!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is inderdaad een warm welkom; ziet er gezellig uit! Wij hebben bij de voordeur een overdekt stukje en ik vind het ook altijd gezellig om hier wat leuke spulletjes neer te zetten, inmiddels hangt de kerstster er al ;)

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk he, dat verse mos!!Daar kun je zulke leuke dingen mee maken!
    Wat hebben jij en je Mam je heerlijk uitgeleefd! Mooie dingen maakten jullie. Vooral zo met het rood van de appeltjes erbij!
    Maak jij de bollen ook van een prop kranten en daar overheen het mos?
    Ik heb ook al van alles gemaakt ervan! Ik moet alleen nog wat foto's maken!
    Geniet maar lekker van jullie werk, het is de moeite waard!

    Een heel fijn weekend.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er gezellig uit hoor Sonja...heel leuk gedaan !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er heerlijk uitnodigend uit. En bij je moeder is het ook al zo prachtig. Prachtig dat kader met mos.
    Fijne weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er supergezellig uit bij jou en je mam,heel mooi gedecoreerd en het is ook heel leuk om te doen,heb jarenlang huis en tuindecoraties gemaakt en gaf dan ook workshops maar dat is al weer een paar jaar geleden.

    fijn weekend,Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er echt superr gezellig uit bij je !

    Groetjes San.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje Sonja wat een gezelligheid, en je hebt helemaal gelijk hoor, de sfeer begint al buiten. Wat heb jij en trouwens je moeder ook heerlijke stijlvolle Kerstsfeertjes samengesteld. Echt iets om vroljk van te worden en die malisappeltjes doen het altijd zo goed.

    Handig dat dat prachtige mos letterlijk voor het oprapen lag.

    ZEER GESLAAGD allemaal.

    Geniet van een heerlijk weekend en succes nemet het decoreren in huis.

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gezellig en mooi welkom bij jou en je moeder! Mooi gedaan met het mos en wat heerlijk dat je dat zo bij huis kon plukken. Lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sonja,

    Wat ziet het er weer allemaal sfeervol uit zeg, Ook even een complimentje voor Mams hoor, ziet er allemaal heel gastvrij en gezellig uit. En zo freubelen we maar door hè;-) Ja, sneeuw dat is waar ik ook op zit te wachten maar ...... ik heb er voorlopig een zwaar hoofd in. Dat zou het tafreeltje helemaal afmaken. Maar aan de andere kant gaat ons dak er voor en achter deels af (restauratie) vanaf de 19de dus eigenlijk hebben we ook nog droog weer nodig;-). Helaas kon het niet eerder, er kwam bij het bedrijf die dat doet iets tussen en als ik moet kiezen tussen even een beetje rommel of iedere dag hopen dat de lekkages niet erger worden als het regent en of gaat sneeuwen, dan kies ik toch maar voor het eerste.

    Liefs en een fijne zondag,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Sonja,
    Wat hebben je moeder en jij het al gezellig gemaakt bij jullie voordeuren en tuinen. Wat een bofferd ben je dat je het mos zo uit je achterruin kan halen. Het is een gezellig geheel geworden. Een warm welkom als je bij jou aankomt!!
    Fijn weekend!! Liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er gezellig uit hoor! Wat leuk dat je moeder ook zo creatief is. Jullie hebben helemaal gelijk, een warm welkom bij de deur is heerlijk om te zien.
    Fijn weekend groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is het al heerlijk gezellig bij jullie!
    Zo knus en sfeervol!
    Ik moet eigenlijk alles nog doen :(
    Maar krijg wel heel veel inspiratie zo.

    Fijne dag, lieve groetjes
    Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hoi wat een plaatjes bij de voor deur bij jezelf een bij je moeder super mooi met die mooie rode kleur liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gezellige entree, ja buiten is het ook mooi om te versieren. de tafel vind ik helemaal erg mooi!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Liefste Sonja

    Je hebt het van geen vreemden hé, de moeder is al even creatief als de dochter.

    Mooi en heel gezellig...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen