Pagina's

maandag 19 december 2011

Geborduurde slinger

Een tijdje geleden zag ik op pinterest een prachtige slinger met vintageplaatjes,
tenminste, ik vond hem mooi.
En omdat mijn vriendin Marga afgelopen zaterdag jarig was besloot ik hiervan een soort kerstversie te borduren.
Hij hangt intussen niet meer aan mijn schoorsteen maar bij Marga thuis,
kijk maar eens op haar blog "huismuz"


Dit was het plaatje van de originele slinger, er stond geen bronvermelding meer bij maar als iemand hem herkent als haar eigen werk, geef me een seintje en dan vermeld ik dit hierbij!

Het patroontje voor het geborduurde gedeelte vond ik op dit prachtige blog:
Als jezelf van borduren houdt is dit blog heel zeker een bron van inspiratie, ze maakt namelijk prachtige patroontjes met hele mooie lettertypes die ze vrij met iedereen deelt.
Mocht je zin krijgen om deze nog te maken, hier is het patroontje:
Jullie zien dat ik het patroon niet helemaal gevolgd heb maar een beetje rustiger gehouden.


De plaatjes die ik op de twee zijkanten gebruikte zijn van het internet,
deze dagen vind je op heel veel blogs de meest mooie nostalgische plaatjes voorbijkomen en ze blijven natuurlijk ook heel erg leuk om mee te knutselen.




Vandaag hield ik dan maar een rustig dagje, een beetje bekomen van een druk weekend.
Gisteren was de visite bij Marga weer supergezellig en al had ik me voorgenomen om dit jaar geen kerstdecoratie aan te brengen in de keuken, toen ik haar mooie raamversiering zag begon het toch weer te kriebelen.
Bovendien kreeg ik ook weer prachtige kerstspulletjes van haar mee, maar die foto's volgen in een volgende post.
Ik ga nu lekker op de bank hangen met een volgend borduurwerkje want ik heb de smaak weer helemaal te pakken.
liefs, Sonja

33 opmerkingen:

  1. Ik had je mooie creatie al voorbij zien komen bij Marga; wat het je dat weer prachtig gemaakt! Geniet van een rustig dagje.

    Alvast een fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad een prachtige slinger. Wat een leuk cadeau en inmiddels heb je me ook een beetje nieuwsgierig gemaakt dus ga ik maar even ook op haar blog kijken.
    Hoop dat je een heerlijk rustig daagje hebt gehad

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind em prachtig Sonja, heb em gelijk opgeslagen, ga em zeker maken volgend jaar
    Groetjes, Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi wat een plaatje heb je er weer van gemaakt mijn comp is stuk ben nu even op de laptop van mijn kids maar die is niet altijd vrij haha ik hoop dat ik ik hem weer snel heb liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja,
    Wat een leuk idee om zo`n slinger te maken. Je hebt prachtige kleuren gebruikt. Ik ben nu ik druk in een grote verbouwing zit in mijn schaarse vrije momenten aan het borduren geslagen en had dat blog al ontdekt. Ik ben nu een kersthart aan het borduren met wit borduur zijde en ecru borduurlinnen. Hij wordt erg leuk en ik heb de smaak dus te pakken.Als ik weer bij mijn stekkertje van mijn camera kan zal ik `m fotograferen en op mijn blog plaatsen.
    Jouw idee heb ik opgeslagen en ga daar volgend jaar zeker wat leuks mee doen. Bedankt voor je leuke idee. Zo nu ga ik even op het blog van je vriendin kijken. Kijken of het net zo`n mooi blog is als het jouwe!!
    Veel liefs van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie Kerstslinger, daar zal je vriendin blij mee zijn!

    Fijne Kerstdagen Sonja!

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij Marga had ik je prachtige slinger al gezien, het is een plaatje hoor...heel erg creatief!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere slinger is het het geworden! Ik vind juist jouw eigen inbreng heel bijzonder! De bloemetjes en de kant maken hem helemaal af, je hebt haar echt verwend! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige creatie, Marga boft maar.
    Ik ga nu even op je link klikken op zoek naar borduurpatroontjes.
    En ik moet natuurlijk ook nog even langs de huismuz.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gedaan zeg! En dat geborduurd, daar ben ik helemaal weg van.

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal mooi Sonja !! prachtiggg...liefs van mij...xxx...

    x
    xxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    xxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxx
    ||
    ||

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Owwwwww ik vind het helemaal superrrr, moet ik onthouden voor volgend jaar, heel gaaf met dat borduurtje ertussen en ik ben gek op borduren ;)
    Super zijn die plaatjes ook weer , heb ze opgeslagen , thanksssssss Sonja !

    Lieve groetjes Jeanet

    ps heb je nog geen post ontvangen ??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtig borduurwerkje en heel origineel zo'n mooie slinger!

    fijne avond!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi met al die nostalgische plaatjes Sonja.
    Fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat mooi gemaakt zeg..als er iets is dat ik niet kan dan is het wel borduren en breien. Of ik heb er het geduld niet voor, dat kan natuurlijk ook.
    Jij hebt het in ieder geval prachtig gemaakt en je vriendin zal er zeker blij mee zijn...
    Fijne avond verder en lieve groetjes,Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jee wat leuk !!!
    Maar ja,borduren hé,ik vond het vroeger wel leuk om te doen maar nu brei ik liever.
    Kerstslinger breien dan maar ???

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat heb je leuk gemaakt. Leuk zo'n borduurwerkje wil ik volgend jaar weer eens aan beginnen.
    fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een SCHITTERENDE kestslinger!
    Daar is Marga zeker heel blij mee en wat een werk!
    Lief van je om zoiets moois te maken voor haar.
    Dank dat je die mooie plaatjes met ons deelt, ze zijn echt prachtig!
    Mmoie borduursite die ga ik ook eens verder bekijken.
    Fijne avond,
    Lieve groet Maia
    Sorry voor de typfoutjes maar die kan ik op jouw blog niet veranderen omdat ik maar steeds halve letters te zien krijg heeeeel raar...en de curser staat onder de letter die ik typ ipv achter de letter...heb ik weer sorry hoor maar het is te lezen wat ik bedoel toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Sonja

    Wat is dit ontzettend mooi...schitterend en daar zal Marga ontzettend blij mee zijn.

    Klopt wat Maia zegt dat heb ik ook alleen op jouw blog dat als ik typ ook alleen maar halve letters krijg te zien.

    liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhh Sonja, wat is deze geborduurde slinger PRACHTIG geworden. En daar zal je vriendin HEEL blij mee zijn. Zo mooi altijd met die prachtige nostalgishe afbeeldingen, daar krijg ik nooit genoeg van.

    En volgens mij kan jij heeeeeeel snel borduren, werkelijk ongelooflijk.

    Geniet maar heerlijk op de bank, gezellig in je mooi versierde kersthuisje.

    Fijne week wens ik je,

    Liefs Jospehine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie slinger en wat heb je deze prachtig gemaakt Sonja !11De kleuren vind ik trouwens ook erg mooi....en wat zal je vriendinnetje hier super blij mee zijn...leuk hoor..
    Lieve groet....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat is dit leuk!!!!!!
    Mooi gemaakt zeg.....ohh wat een werk maar het resultaat mag er zijn hoor..

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Supermooi!! dat moet een heel werkje geweest zijn...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja dit is werkelijk een plaatje meis!
    Wat een werk en wat prachtig...
    Wat zal je vriendin hier toch ontzettend blij mee zijn..wat fijn on te lezen dat je met zoveel liefde een mooi geschenk voor je vriendin maakt.
    Dat is echte vriendschap...hoe mooi is dit toch!

    Wens je alle goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige slinger!!
    Ze zal er vast heel blij mee zijn.
    Veel werk hoor,met dat geborduurde lapje erbij,mooi gedaan!!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tjonge jonge, wat ben jij toch een heerlijke bezige bij:-). Steeds weer van die mooie nieuwe kunstwerkjes op je blog. Prachtig!!

    En nee...mijn spulletjes zijn nog niet opgeruimd, want ik ben nog bezig met een kaartje voor jou:-). Daarna mogen ze voor een jaartje rusten in de kast :-)

    liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een kei leuke, prachtige slinger! Jij bent ook altijd bezig he! Heb je die plaatjes op canvas geprint? Het ziet er super uit!
    Lieve groet van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat maak je toch prachtige dingen Sonja! Ik had al eerder willen reageren, maar ik krijg telkens maar halve letters als ik wat typ. Ik probeer het toch maar, want ik wil je echt complimenten geven voor je prachtige blog!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een heel creatieve en mooie slinger, je vriendin zal dit wel heel leuk gevonden hebben om deze cadeau te krijgen. Ook die geborduurde lapjes vind ik zo mooi, als ik ooit wat meer tijd heb en niet meer hoef te werken dan begin ik daar alvast ook aan...

    Lieve groet en ik wens je alvast prettige feesten.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een waanzinnig mooie slinger!!!! Ik sla het op als ideetje voor volgend jaar (dit jaar gaat wel niet meer lukken denk ik!)en dat borduurtje vind ik ook prachtig. Je bent een lieve vriendin!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Sonja,
    Deze had ik helemaal gemist zeg... Ik vind de slinger prachtig en het borduurtje is super mooi. Ik sla hem op en ga deze zeker zelf maken. Zo mooi, zoals jij het in het grijs hebt gemaakt, prachtig... helemaal mijn ding...
    Wat lief trouwens dat jij dit voor je vriendin hebt gemaakt, ze boft maar met jou... zo lief.
    Ik wens je een heel fijne woensdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een super leuk idee is dit, en wat heb je hem prachtig gemaakt.
    mooie plaatjes, borduurwerk enz.
    wat zal je vriendin hier blij mee zijn.
    ik heb hem ook opgeslagen, want dit is zo,n uitdaging om ook eens te maken.
    fijne dagen gewenst en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ERG MOOIE SLINGER HEB JIJ DAAR GEMAAKT ZEG!!

    PLAATJE HOOR!

    FIJNE DAGEN,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen