Pagina's

vrijdag 16 december 2011

Favorietje


Op het mooie blog van Ingrid
stond een post over welke je favoriete kerstbal was.
Wel voor mij zijn het deze klokjes.

Het is eigenlijk geen échte kerstbal maar een kerstornamentje maar het is voor mij heel erg dierbaar omdat ze van mijn oma zijn geweest.
Van zo klein als ik me herinner hingen ze bij haar in de woonkamer aan een kerstkrans, elk jaar opnieuw,
en nu hangen ze aan mijn krans.
Een heel oud ding met heel warme herinneringen aan gezellige kerstdagen met een grote familie.
Helaas is mijn oma er al tien jaar niet meer en valt dan ook de familie een beetje uit elkaar maar we zetten onze eigen tradities voort met onze eigen generatie en de kindjes daarvan.
Zo scheppen we hopelijk voor die kleintjes heel veel mooie momenten om op terug te kijken
en wie weet
misschien hangen later deze klokjes bij één van hun in de kerstboom :))


Fijn weekend iedereen,
wij hebben een druk weekend maar ik heb er helemaal zin in!
Soms ben je toe aan de nodige afleiding om je heen en die hoop ik dit weekend te vinden.
Liefs, Sonja

20 opmerkingen:

  1. Zo mooi en wees er heel,héél zuinig op.
    Soms gebeuren er dingen waar je niks aan kan doen en dan ben je ineens heel veel kwijt.
    Bij ons was dat de brand toen de brandweer de zolder nog even goed onder de voeten nam...weg mijn kerstmannetje, het zilveren klokje van mijn moeder en nog veel meer.
    Nu kan ik wel een kerstmannetje kopen die er veel op lijkt...maar tis niet meer van hetzelfde.
    Gelukkig hebben we de prachtige herinneringen en nu is ons huis ook al omgetoverd in een heerlijk kerstgebeuren en we genieten er volop van.
    Fijn weekend,
    Lieve groeten,
    Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is het mooiste, klokjes met een herinnering...

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verhaal achter je prachtige kerstklokjes Sonja...ik weet zeker dat je oma trots zou zijn als ze deze post zou lezen. Een bezit om heel zuinig op te zijn!!

    Leuk dat je aan "Mijn favoriete kerstbal" een bijdrage hebt geleverd!

    Geniet van je weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oo ja leuk die klokjes met fijne herinneringen....
    Ik heb nog een doos vol oude kerstversiering op zolder maar gebruiken doe ik het eigenlijk nooit.
    De kleuren waren zo schreeuwerig vroeger hé....blauw en groen enzoo en geel...oe !! hahaha

    Geniet maar fijn van het wwekend.

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n mooie herinnering hebben aan de kerstklokjes. Wie weet waar ze later komen te hangen ook weer met eigen herinneringen.
    Geniet van je weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie klokjes en wat leuk om die door te geven naar een volgende generatie! Zoiets blijft bijzonder! Fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, met een mooie herinnering!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig klokornamentjes..en het verhaal van je oma erbij.
    Koester deze warme herrineringen..ze zijn zo waardevol meis.

    Fijn week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie klokjes met dierbare herinneringen!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja!!! Daar houden we zo van, nostalgie met een prachtig verhaal, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieverdjes Sonja deze mooie oude kerstklokjes met fijne herinneringen aan je Oma en jou jeugd.

    Dit zijn inderdaad ornamentjes om te koesteren, leuk en lief ook dat je ze jaarlijks zelf gebruikt tijdens de kerstdagen.

    Wens je een heel fijn weekend en hoop dat het de afleiding zal geven die je zo nodig hebt op dit moment, geniet!!!

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn om iedere kerst even aan je oma denken als je de klokjes te voorschijn haalt.

    Ik moet bekennen dat ik (bijna) ieder jaar iets anders in de boom heb dus bij ons ontstaan jammer genoeg geen (kerst)tradities.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn al mooi, maar de herinneringen eraan maken ze nog specialer! Mooi zulke oude ornamentjes, ik kreeg vorig jaar een doosje van m'n schoonmoeder, omdat ze weet dat ik het zo waardeer. Zo lief!
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Sonja,
    Wat zijn ze mooi, deze kerstklokjes. En wat geweldig dat ze vroeger al bij je oma aan een krans hingen en nu weer bij jou. Prachtig eerbetoon aan jouw lieve oma. Ik ben gek op 'oude' spulletjes zoals deze, maar dat je het verhaal er achter kent, maakt het nog veel mooier natuurlijk.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prachtige foto's van de schattige klokjes!
    Mooi om de dingen door te geven!
    Ik koop ook ieder jaar ( behalve dit jaar dan helaas) iets speciaal voor in de kerstboom voor elk kind.
    ik hoop dat ze dit later meenemen en daar ook zo'n herinnering aan over houden.
    Geniet van een sfeervol weekend,
    lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi Sonja, om zo'n tastbare herinnering te hebben aan de verleden tijd.Ik heb zelf ook nog een paar dingen van mijn grootouders die ik koester.
    Mooi dat je het ook weer doorgeeft.

    Fijn weekend en lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Sonya,
    nice to meet you.Love the silver bells - so very pretty and your mini Christmas tree is just gorgeous.Have a lovely Sunday and a merry Christmas.
    XO Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi verhaal dat past bij een even mooi klokje.

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lieve klokjes! Zo leuk dat ze van je oma zijn geweest......een hele mooie herinnering aan haar!
    Fijn weekend gehad?
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Sonja, wonderful bells!
    fijn kerstdagen
    lieve groetjes
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen