Pagina's

maandag 5 december 2011

Beginning to look like Christmas

 Nee hoor, ik kan echt niet wachten tot de Sint zijn ding gedaan heeft :)
Vanmiddag alvast begonnen met de kerstversieringen,
jullie kennen mijn werkwijze,
elke dag doe ik een ander hoekje.
Dit is het hoekje bij de deur, voordat we Ky hadden stond hier altijd een joekel van een kerstboom maar dit durf ik nu niet meer riskeren want als de bel gaat dan stormt Ky deze hoek in met alle gevolgen vandien.
 Nu is het hoekje helemaal "ky-proof" 
De krans hangt op een goede hoogte zodat hij er niet bijkan,
dit is dezelfde krans als vorig jaar alleen zijn er de kleine witte sneeuwballetjes bijgekomen,
wél handig hoor, zo een krans die gewoon al klaar ligt ;))

 De mini-uggs staan klaar,
te wachten op sneeuw!

 Dit kerstboompje maakte ik ooit met allemaal oude ingedroogde roosjes en stukjes potpourri,
daarna een laagje zilver en een laagje glitterspray en hij blijft eigenlijk al jarenlang mooi.

 Dit prachtige label wat ik van mijn vriendin Marga kreeg heb ik aan het vakkenbakje gehangen.
 Het schilderij hing oorspronkelijk waar nu de krans hing maar ik heb het maar op het kistje met tijdschriften gezet, ik vond het te mooi passen bij deze tijd van het jaar om het weg te zetten.
En ik kan er gewoon ook niet zo goed afstand van doen omdat het ooit heel veel werk geweest is voor me want het is een geborduurd schilderij met allemaal kruissteekjes.

Het eerste hoekje is voor mij zo goed, vanmiddag scheen het zonnetje nog heerlijk binnen, maar ik ben benieuwd hoe het er straks zal uitzien met de lampjes heerlijk aan.
Morgen ga ik een hoekje maken met de mooie winterse dame die ik van Loesje kreeg.....ze krijgt een plekje op het regaal samen met een oud kanten gordijn van mijn oma.
Poeh, in mijn hoofd is het al klaar hoor,
nu nog uitvoeren :))
Liefs, Sonja

23 opmerkingen:

  1. De beste man is het land al bijna uit, ik denk dat hij het niet eens in de gaten heeft dat jij al bent begonnen :)! Het ziet er sfeervol uit Sonja, de krans is ook prachtig!

    Een fijne, sfeervolle dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je lieve reactie op m'n blog. Doet me goed hoor.
    Ennuh....wat geniet ik van jouw post....zo sfeervol...zo helemaal kerst. Erg mooi.
    Wens je een heerlijke week. Liefs, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geniet ik hiervan! Zo mooi gedaan, Sonja! Ik kijk al uit naar je volgende hoekje!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joh, dat ziet er heel gezellig uit! Ik ben nog niet zover, maar het borrelt wel al hihi. Denk dat ik deze week ook maar ga beginnen, voor we het weten is het zover.
    \
    NET een hele dikke hagelbui op mn koppie gehad bbbrrrrr en bijna de hele middag regen ook...

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja,
    Nou, je bent de eerste niet hoor, ik had al veel kerstversiering afgelopen zaterdag, zie mijn blogje, omdat de gelegenheid er nu eenmaal even voor was. Nog lang niet alles uit de kast getrokken, maar toch al een aardige kerstsfeer hier in huis.
    En bij jou is het al helemaal mooi aan het worden, wat een sfeervol hoekje heb je zo gemaakt. Ik ben helemaal weg van je krans. Prachtig.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi het ziet er erg gezellig uit bij je thuis ben benieuwd hoe je ander hoekjes er uit komen te zien liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig hoekje is dat geworden! Helemaal in jouw stijl en toch niet al te kersterig! Ik vind het mooi! Hier niet veel kerstdingen, maar gewoon wat warme hoekjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat sfeervol gedaan geniet er wel van al staat hier alles in het teken van de Sint.
    Ben benieuwd naar de rest

    Groetjes en een fijne avond

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een zeer geslaagd en gezellig hoekje,fijne week,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi geworden...ik heb het ook gedaan gisteren .......goed he???...het is klaar hoor...rustig en sober dit jaar maar kerst.......voorproefje...kijk even naar mijn nieuwe banner foto.....leuk !!...liefs van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig hoekje Sonja en wat een mooi borduurwerk. Dit past er heel mooi bij.
    Ik ga van de week aan de gang.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijk hoekje en het geborduurd schilderij past er inderdaad prachtig bij, zo mooi is dat!

    Fijne week!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je het mooi gedaan Sonja. Ik hoop dat je zaterdag klaar bent met decoreren zodat ik alles kan bewonderen.
    Hou het toch maar wat rustig hé.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pfff wat een werk elke dag een hoekje! Maar wel erg mooi natuurlijk! Ik vind je kerstboom erg leuk!!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het hier heerlijk genieten weer bij jou Sonja !!!!!Wat ziet het er al sfeervol uit en je krans vind ik werkelijk super !!!!ik kijk ak weer uit naar je volgende hoekje. Deze week ga ik ook aan de slag om een kerstsfeertje bij mij thuis te maken..Lieve groet.....elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahaha, mevrouwtje ongeduld, maar het is hel mooi en sfeervol geworden Sonja.
    Dat schilderij, wauwwww werkelijk PRACHTIG, en wat een werk zit daar in zeg. Je Kertsboompje vind ik ook zo schattig. En de krans is echt een blikvanger.

    Ja hoor je eerste hoekje is ZEER geslaagd geworden.

    Fijne week wens ik je,

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk kersterig hoekje heb je gemaakt!
    Ik ben nog niet verder gekomen dan nieuwe kerstversiering kopen, bij mij duurt het altijd even voordat ik genoeg zin verzameld heb om de boom neer te zetten.
    Succes met het volgende hoekje!
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er echt heel erg sfeervol uit.
    Vandaag ga ik me er ook maar eens op storten! Zooooooooooooo gezellig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat gezellig allemaal en door de kleur wit, heel rustgevend.
    dat kleine kastje met spulletjes er in, vind ik helemaal te gek.
    ook je boompje is prachtig en ik zag bij je vorige post dat je het buiten ook al zo leuk heb aangekleed.
    fijne week meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw dat ziet er weer supergezellig uit...heerlijk.
    En dat schilderij is prachtig en helemaal geborduurd..pff wat een werk maar het resultaat is schitterend.

    liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is een heel mooi begin van je kerstdecoraties....ziet er al gezellig uit!
    Liefssss Marga
    Ps. Heb je mijn mailtje gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. He Sonja,wat een heerlijk kerstsfeerhoekje heb je gemaakt,heel herkenbaar,hoor,de kerstboom met de honden,.....!Wij doen net als vorig bijna niets aan de kerst,Dre moet met de kerstdagen werken en ik heb er gewoon eerlijk gezegd geen zin in misschien volgend jaar beter,.......fijne middag meis,...xxx en een knuf aan Ky van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een sfeervol begin, ben dan ook benieuwd naar de rest...

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen