Pagina's

donderdag 1 december 2011

Aftellen naar Kerst

Het is 1 december vandaag,
het aftellen kan beginnen, 

de adventkalender hangt op dag 1 zodat ik elke dag een blaadje om kan slaan om heerlijk af te tellen naar de kerst, dit is voor mij de mooiste maand van het jaar!
Heb je toch nog zin om er zelf eentje te maken dan vind je de prentjes in DEZE voorgaande post.
Het is heel mooi om te zien hoe enkele blogdames er mee aan de slag gingen,
Saskia van "Little sweet things" maakte er deze prachtige kalender van



En Kethy van "Handmade with Kethy" deed er ook bijzonder veel werk aan door elk plaatje met een speciaal soort glimmer te gaan behandelen zodat het er nog feestelijker uitziet.
Kijk eens hoe mooi


En deze creatieve dame heeft enkele prentjes gebruikt om ook een heel erg mooie aftelkalender te maken.
Nicole van "Krek wak wou" maakte puntzakjes waarop ze een deel van de afbeeldingen gebruikte,
zo beeldig!!!

Ellen van "Ellen's Corner" kwam op het mooie idee om niet alle prentjes in dezelfde grote af te printen, ook een heel mooi idee:


Misschien zijn er nog wel dames mee bezig zonder dat ik het weet....
Er zijn er in elk geval ook heel veel die me gemaild hebben of ik de nostalgische prentjes ook nog had zonder het cijfer erbij.
Helaas heb ik ze niet meer allemaal omdat ik deze kalender vorig jaar al maakte maar de meeste die ik nog heb staan in mijn pinterest album dus als je nog op zoek bent dan neem je hier maar eens een kijkje

En dan wil ik jullie toch ook nog even laten wegklikken naar deze medeblogsters:
Jeanet van "My scrapideas"
Ze deed zoiets leuks met de tutorial van de geurzakjes,
ze maakte ze maar dan als kerstzakje, dus zonder potpourri maar met een oude wasknijper als sluiting zodat ze er een kleine kerstattentie in kan stoppen.
Ik vind ze zo mooi dat ik die ook nog even wil laten zien:


Er is niets zo mooi als door elkaar geinspireerd te raken,
al die creativiteit op de verschillende blogs, of het nu mensen zijn die knutselen of mooi decoreren,
goed koken, mooi schrijven,prachtige foto's maken, noem maar op,
het is elke dag weer opnieuw genieten van elkaars creativiteit!

Voor mij begint deze eerste december met het omtoveren van ons huisje in een kersthuis.
Door de spierreuma kan dit niet meer op één dag maar doe ik gewoon elke dag een beetje,
elke dag een ander hoekje.
Elke dag een beetje genieten van deze wonderbaarlijke tijd van het jaar!
Lieve groetjes,
Sonja

22 opmerkingen:

  1. Leuk hoe iedereen door elkaar geïnspireerd raakt en er zo allerlei mooie dingen ontstaan. Zelf ben ik helaas nog niet aan de mooie plaatjes toegekomen, maar dan bewaar ik ze gewoon tot volgend jaar ;) Succes met het inrichten van je kersthuis, laat je ons meegenieten?

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk hoe iedereen door elkaar geinspireerd raakt,heel mooi om te zien,ben er ook nog niet aan toe gekomen om ze te gebruiken,zal ook wel volgend jaar worden,ben benieuwd hoe je kersthuis eruit komt te zien.

    lieve groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om bij elkaar ideeen op te doen! Ik vond je plaatjes geweldig mooi dus ik was blij dat ik ze kon gebruiken voor mijn adventskalender!
    Veel plezier met het kerstversieren van je huis!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk allemaal he zit hier op de bank met kaarsjes aan en bak koffie te genieten van al die mooie posten sluit me bij jou woorden aan ...iedereen maakt er op zijn manier een heerlijke kerstsfeer van ...wens je fijne dagen lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben reuze benieuwd hoe jou mooie huis er in kerstsfeer uit gaat zien, veel plezier met versieren en december staat bij mij ook op 1,hoor !!!Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat hebben mede bloggers een leuke creatie van je adventkaarten gemaakt! Ik ben er ook nog mee bezig...bedankt voor je linkjes.

    Lieve groet, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou zeg wat super lief van je Sonja wordt er helemaal verlegen van , maar erg bedankt ! Ja zo moet bloggen zijn toch, geinspireerd raken door een ander op wat voor manier dan ook .... en ik vind je advent kalender helemaal geweldig, zuchtttttt mss voor volgend jaar ! Je huisje zal er straks best stralend uit komen te zien , veel succes ermee !!

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit jaar begin ik vroeg met de kerstversiering, maar ook bij mij in etappes hoor!

    In het weekend begin ik met stapje voor stapje te decoren en volgende week de kerstboom.
    Zo heb je ook echt aandacht voor je decoraties.

    Ik ben heel benieuwd naar je kerstversiering.

    De avent kalender, helemaal prachtig!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al die mooie creaties te kunnen bewonderen! Ik geniet weer van je blog en creaties, ze inspireren mij en dus ga ik weer snel aan de slag! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blogland is een heerlijke plaats voor inspiratie, een mooie wereld!

    succes met het inrichten van je huisje!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wonderful, I love the calendar!
    hugs
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooo das helemaal niet erg hoor! Ik had er eigenlijk zelf niet bij stilgestaan! Wel erg lief van je dat je mijn kalender erbij hebt gezet!
    Fijne dag verder en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Sonja,

    Wat geniet ik hier weer van, wowwww. Ik heb mijn adventkalender af en hij hangt hoor. Heel erg bedankt voor de prachtige afbeeldingen.

    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je zoveel andere blogsters hebt kunnen inspireren! Geniet lekker van deze feestelijke maand!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja hoor Sonja, ik heb de mijne ook al op 1 gezet.
    Bedankt nog eens voor de mooie aftelkalender.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig en wat een leuke blog ik ben meteen volger geworden......groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige creaties heben ze allemaal gemaakt! Ik heb ook wat plaatjes opgeslagen hoor, ze zijn echt superschattig! Je ziet ze vast nog wel een keertje voorbij komen!
    Veel plezier met het versieren van je huisje! Wordt vast heel knus en gezellig!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om te zien dat iedereen jou plaatjes op een andere manier gebruikt.
    Lief dat je mijn kalender ook laat zien!
    Ik ben op dit moment bezig met het maken van doosjes met een geurzakje erin maar ik loop een beetje vast op de aankleding ervan. Denk dat ik toch maar overstap op de geurzakjes van jou tutorial. Die zijn leuk om te maken en snel klaar.
    Lieve groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke post Sonja, zo leuk te zien dat njou posten anderen weer zoveel inspiratie geven. En al die dames zijn al net zo snel als jij alles maakt.

    De afbeeldingen die je hier aanbood staan nog maar pas op je blog en nu al deze geweldige resultaten allemaal. En leuk te zien ook dat een ieder weer z'n eigen draai eraan geeft.

    Geniet van het inrichten van je huisje in een prachtige kerstsfeer,

    Succes!!!

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Sonja,

    Meis wat heerlijk dat jij andere blogsisters zo kunt inspireren met je prachtige ideetjes en schattige foto's en plaatjes..
    Ja dat is toch helemaal geweldig om te kunnen delen met elkaar!

    Wil je ook nog even bedanken voor je lieve woorden op mijn filmpje en je altijd lieve reacties op mijn blog.

    Wens je liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een prachtige en leuke post sonja.
    en zoveel mooi foto,s die ons weer inspiratie geven.
    heerlijk om dit alles te zien en te lezen.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Sonja,
    Ja, wat is dat leuk he, door dit bloggen heb ik ook zo veel inspiratie gekregen dat ik dit jaar weer helemaal zin heb in alle kerstdecoraties. Dat was de laatste jaren ver te zoeken. Nu bruist mijn hoofd van de ideetjes... Veel te veel om allemaal uit te voeren, maar toch wel een paar...
    Ik heb ook een aantal van je plaatjes opgeslagen, maar nog niets mee gedaan. Maar wat in het vat zit...
    Ik wens je een heel fijn sinterklaasweekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen