Pagina's

maandag 14 november 2011

Sfeerlichtje met larksknopjes

 
Zondagnamiddag was een rustdagje voor ons wat voor mij meestal betekent dat ik die dag doorbreng in mijn hobbykamertje want tja, rusten, ik blijf dit een heel moeilijk werkwoord vinden.






In de kringloop trof ik deze twee houten kandelaars voor 1.50 euro per stuk en al wist ik niet meteen waar ik ze ging zetten, zoekend naar iets voor op de salontafel kwamen ik ze in mijn hobbykamertje weer tegen.
Ze deden ooit dienst om doopkaarsen op te zetten.
Met een paar laagjes verf en het verwijderen van de koperen schroefdraad zagen ze er meteen een stuk frisser uit!


Er zitten vier laagjes verf op, eerst antiekwit, daarna een patinelaagje met zandsteen, steengrijs en walnootbruin, zo krijgen ze een beetje een landelijker uitstraling.
De larksknopjes had ik nog van ons laatste bezoekje aan Luxemburg,
hiervan maakte ik een hartje wat ik eerst beklede met korstmos.
De kleurtjes staan zo heerlijk rustig in huis!

En dan maar rondwandelen met dat hart want tja, het ligt daar wel mooi maar het hangt ook mooi aan de rek boven de bank.



En tja, ik had nog zoveel mos over dus maakte ik ook nog maar een krans.
Even weer een anders sfeertje in huis en de nodige brandblaren (ja, dit is een rotklus voor de vingers) neem ik er graag bij!

De ledlichtjes zijn een zegen voor mij want zo kan ik ook eens een lichtje branden op de salontafel wat ik met een gewoon theelichtje niet aandurf omdat Ky in een vlaag van euforie alles durft wegmaaien met zijn staart.
Altijd moeilijk om dan toch iets leuks op tafel te zetten maar hopelijk overleefd dit een tijdje :)
Lieve groetjes,
Sonja

23 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer leuk gedaan Sonja...........ziet er gezellig uit.
    Liefssss Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh...je kandelaars, wat een koopje! En na de metamorfose zien ze er heel gaaf uit!! Daar ga je veel plezier aan beleven!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje meid, wat ben jij toch altijd lekker bezig in huis. Super leuk resultaat hoor.

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super,dat heb je mooi gedaan met de kandelaars,staat allemaal heel gezellig zo op tafel en dat dienblad staat ook bij mij op tafel.

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heb je de kandelaars mooi omgetoverd en er zo weer een sfeervol geheel van gemaakt!
    en nu maar hopen dat het inderdaad een poosje blijft staan:)

    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je die kandelaars prachtig gepimpt! Erg mooi met de larksknopjes en het hart!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zijn mooi geworden ...heerlijk is dat he zo kringloop winkel ..... geniet er lekker van ...fijne avond lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die kanderlaars zo Sonja.....goed gedaan hoor.......liefs van mij...♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk gedaan Sonja dat staat erg gezellig!
    Laat je je vingers weer even een weekje rusten?
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. How very pretty! I love what you did with the candles and especially the gorgeous heart. How very creative you are!
    Hugs,
    Patti

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee zeg, hier heb ik ook nog allerlei appels liggen, van de den en de andere bomen hier in de wijk, dat ga ik dus proberen, ga er vanuit dat het niets wordt!
    Ik zal ook eens op zulke kaarsen uitgaan, Tara zwiept ook nogal eens iets van tafel, dit weekend weer een wijnglas! Fijne dag en geniet van je beeldschone creatie, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kandelaars zijn werkelijk plaatjes geworden...
    Wat een leuke vondst.
    En je krans en hart zo mooi, heel sfeervol en gezellig bij je.......
    Fijne dag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een echt koopje dat je gedaan hebt.
    Zo mooi nu ze wit zijn.
    Mooi hoor zo op je salontafel.
    knuffel
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Sonja,

    Wat een kunstwerkjes heb je gemaakt. Het staat heel mooi,dat pure materiaal, Het hartje is ook heel schattig,

    Alles bij elkaar is een heel mooi geheel.

    Fijne dag en lieve groetjes vanaf hier,


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig !!en de ledlichtjes ja het kan handig zijn hé,toen mijn vader nog leefde haalde ik die ook altijd omdat ik bang was dat ie anders de kaarsjes liet branden of om zou stoten dus dan zijn ze heel fijn.
    Herinneringen.....

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je er prachtige kandelaars van gemaakt! Je bent weer druk geweest, maar het ziet er allemaal weer heel sfeervol uit!

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jee Son, ik heb net zulke kandelaars gehad, jaren geleden al, maar ik was ze toen zat en ik heb ze weggegooid. Als ik toen wist wat ik nu weet... Maar ja, dan zou je alles houden wat je ooit hebt gekocht en dan zou mijn huis echt overvol staan... Dan zou je alle mooie spullen niet meer kunnen vinden tussen alle overtollige dingen...
    Je krans en je hartje vind ik super mooi, heel leuk gemaakt. Zo fijntjes...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke dingen heb je gemaakt. Lekker ontspannen rommelen, heerlijk om te doen.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig zijn je kandelaars geworden en je hartenkrans vind ik ook super mooi !!!Heel sfeervol ....lief groetje Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit ziet er weer eens heel gezellig uit!!

    Die kandelaars zijn echt prachtig!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat prachtig heb je die kandelaars opgepimpt en met die krans staat het zo gezellig allemaal.
    en verder heb ik je laatste posten bekeken en wat zijn je corsetjes ook snoezig.
    leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen draai er aan geeft.
    ook je gebakjes zijn heel mooi en je zou er zo van gaan eten.
    heerlijk creatief ben je bezig geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik was zo druk met mijn post maken en dat gaat niet zo snel met al dat rusten tussendoor....ook ik wist voorheen niet wat dat voor een werkwoord was maar moet nu helaas wel.
    Blogbericht eindelijk klaar dus tijd om bij te le
    Jij hebt die zondag enorm goed benut wat een prachtige krans en hart en die kandelaars met kaarsen super mooi,
    ga snel door met je volgende post

    BeantwoordenVerwijderen