Pagina's

dinsdag 22 november 2011

Knutselen met nostalgische kerstkaarten







Omdat ik zoveel leuke reacties van jullie kreeg over mijn kerstheader en sommige me mailde waar ik de prentjes van had deel ik ze hier even want...
ik heb ze ook ooit gevonden op het internet maar weet echt niet meer waar.
Vooral het laatste vind ik zelf een heel mooie nostalgische afbeelding dus ging ik er vandaag ook weer mee aan de knutsel.

Bij de openhuisdag bij Margot (zie vorige post) kocht ik deze heerlijke geurzakjes.
Meteen toen ik in haar mooie huis binnenkwam rook het helemaal naar kerstmis,
die heerlijke mengelmoes van dennegeur met een beetje kaneel,
ik was meteen verkocht.
Maar als je dan thuis bent komt het besef, mmmmmmm, rood in mijn interieur, 
niet dus;)


Van handgeschept papier maakte ik deze puntzak, mooie stempeltjes gebruikt uit de nieuwe kerstserie van Eline's winterhuis die je kan kopen bij Gepke van Your Zoap



En als je dan toch bezig bent,
ik had nog een heel deel oude loonzakjes liggen.
Vroeger werden die gebruikt om je loon in te steken wat je op het einde van de dag of week mocht ontvangen,
nu zijn ze echt nostalgie 
maar ze brachten me wel op het idee om er een geldzakje van te maken,
leuk idee om niet een kerstcentje te verpakken.


Met dezelfde materialen als de puntzak, 
eigenlijk een heel ontspannend werkje, al dat plakken en stempelen.


Binnenin steek ik nog een kaartje met dezelfde afbeelding zodat er ook een plekje is voor een persoonlijke 
kerstboodschap.
Heerlijk zo een namiddagje knutselen in mijn hobbykamertje,
dit is voor mij echt genieten!
 Ik steek er ook nog even het bewerkte plaatje bij waarop iets minder van de groene kleur te zien is,
misschien kunnen jullie hem nog gebruiken voor jullie eigen knutsels.
Lieve groetjes, Sonja







26 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je de afbeeldingen ook voor anderen beschikbaar stelt!! En je hebt prachtige creaties gemaakt, de puntzakjes zijn ook erg mooi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je header even gemist, maar wat is hij mooi Sonja, maar vooral heeft hij zo'n lieve uitstraling. Echt super mooi gemaakt

    Je hebt ook weer hele mooie dingen gemaakt, jeetje wat een geduld heb jij.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SUPER SUPER SUPER SCHATIG!!!!!!!!!!!!!
    fijne avond,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve plaatjes, ik heb ze meteen afgedrukt en ga er straks lekker mee knutselen! Ik vind jouw puntzak ook heel leuk, maar ik wil dus wel rood en bij mij is de geurzak bruin! Dus bij mij zal het wel iets met vilt worden! Bedankt,
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je header is zeker mooi en zo sfeervol!
    wat lief dat we je mooie plaatjes ook mogen gebruiken, ik heb ze opgeslagen voor je weet maar nooit:)
    mijn hobbykamer wordt helemaal aangepakt en is nu dus helemaal leeg.. maar ik mis het wel, helemaal als ik nu zie wat jij voor moois maakt op je hobbykamertje, heerlijk zo'n rustig en inspirerend plekje voor jezelf!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Sonja,
    Wat een mooie afbeeldingen en je ideetjes voor de kerst zijn echt geweldig. Ik heb de plaatjes opgeslagen hoor... Ga ik zeker nog een keer gebruiken. In ieder geval voor labels voor aan de cadeautjes, die pak ik allemaal in in bruin craftpapier, met een henneptouwtje erom en dan zo´n mooi label, waarschijnlijk dus met jouw afbeelding erop...
    Ik wens je een heel fijne avond Sonja,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige nostalgische kaarten Sonja en wat lief dat we deze van je blog af mogen plukken. Ik verzamel ze ook als ik ze op het www ergens tegenkom.
    Je heb weer prachtige dingen gemaakt, wat leuk om die heerlijke kerstgeur in een eigengemaakte puntzak te doen en ook de geldzakjes zijn mooi geworden, veel leuker om zo iemand geld kado te doen.
    Fijne avond en een lieve groet, mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik sla de afbeelding op op mijn pc, ze komen vast nog eens van pas, dankjewel! je geldzakjes en puntzakjes zijn supermooi geworden!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig Sonja, ik ben ook zo gek op de nostalgische kaarten. Dat is toevallig...ik kwam deze loonzakjes vandaag tegen in een bureau lade en bedacht wat ik ermee kon doen...bedankt voor je linkje en inspiratie.

    Lieve groet, Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel sfeervol ziet het eruit allemaal, mooie puntzakjes!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SUPER mooi geworden en helemaal Sonja-Look. wat zijn ze toch schattig en het geldzakje is ook heel erg leuk geworden. Wat zal het heerlijk geuren nu bij jou in huis Sonja.

    En die nostalgische afbeeldingen zijn zo mooi, heb er zelf ook een heleboel op mijn PC staan om iets mee te doen maar wanneer???

    Heerlijk sfeertje hier al met die prachtige header, echt gneieten.

    Geniet van een fijne week,

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello SOnja
    Your blog header is beautiful, and the scent bags are so wonderful... I can almost smell them from here!
    Blessings to you this week
    Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke geur puntzakjes heb je gemaakt.
    Ik ga voor de kerst doosjes maken met daarin een stoffen geurzakje.
    Dank je wel weer voor het delen van de mooie afbeeldingen, toevallig kwam ik gister de afbeeldingen op mijn computer tegen die je vorigjaar in de maand december elke dag op je blog zette.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je header is Schitterend.
    Lief dat je de afbeeldingen deelt!!
    Fijne dag,

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaarten en wat is je header mooi geworden ..... geniet lekker van alles lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind ze zooo leuk die nostalgische plaatjes! Bedankt Sonja dat je ze deelt met ons! ik kan ze zeker weer gebruiken! Jij hebt er ook weer super leuke dingen mee gemaakt!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O,wat lief dank je wel en je geurzakjes zijn prachtig geworden jammer dat we ze niet kunnen ruiken,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig vind ik die plaatjes en ik heb ze al opgeslagen hoor.
    Hartelijk dank hiervoor...ik vind het heel lief dat wij deze ook mogen gebruiken.
    Je puntzakje vind ik trouwens echt super leuk...en je geldzakjes heel origineel.....kom er maar op !!!!!!
    Lieve groet.....Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dat weer mooi gemaakt, heerlijk om met dit weer lekker binnen te zijn en te knutselen! Lief dat je deze mooie plaatjes met ons deelt, ik ga ze opslaan en zeker gebruiken. Zelf heb ik dit geurzakje ook, maar ik vind het op jouw manier wel veel mooier ;)

    Fijne dag. liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik had je header al bewonderd maar niet gerealiseerd dat je hem zelf had ontworpen, erg mooi.
    En wat heb je weer heerlijk gefreubelt, het is ook echt het weer ervoor.
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi Sonja ... die zakjes lekker met een wintergeurtje?? Ook bedankt voor de mooie plaatsje, ik heb ze al even opgeslagen. Dat is niet teveel gezegd .. wat een mooie header heb je ... echt heel mooi.

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor de supermooie plaatjes,ze zijn geweldig en wat heb je er weer leuke creaties meegemaakt en de loonzakjes dat weet ik nog heel goed daar kwam mijn man in onze begintijd vrijdags mee in huis.

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hay lieve Sonja,

    Meis wat heerlijk dat je deze prachtige kiekjes met ons wil delen..ze zijn zo mooi!

    En dan die prachtige zakjes...zo superlief..!
    Echte Sonjazakjes...echt helemaal zo jouw stijl!
    Ik ben er helemaal weg van..en te leuk voor woorden..

    Dag meisie,
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ooo bedankt voor de super mooie plaatjes!
    SCHITTEREND je puntzakje en de loonzakjes!
    Wat een idee weer, als ik nog kan scrappen voor kerst ga ik voor de echte goede vrienden ook nog zoiets proberen te maken!
    fijne week nog!
    Lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sonja bedankt voor de mooie afbeeldingen, daar ga ik zeker iets mee doen voor de kerst. Ik ben helemaal weg van het puntzakje! Lieve groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hoi sonja,

    ik ben viavia op je blog terecht gekomen en je maakt echt prachtige dingen. Dit puntzakje vind ik onder andere ook erg prachtig! dankjewel ook voor het delen van de afbeeldingen ze zijn erg mooi!

    liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen