Pagina's

donderdag 3 november 2011

Lijfspreuk

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de beterschapswensen, de koorts is gelukkig weg maar ik blaf nog steeds een beetje als een hond.
Maar ik hoor van iedereen dat 'het' heerst, overal lopen ze met hoofdpijn of keelpijn, tja, waarom zou ik er dan aan ontkomen.
Ik troost me maar met de gedachte dat ik nu extra weerstand kweek voor de komende winter!



Het voordeel van ziek zijn is dat je dan weer meer tijd hebt om te bloggen, ik heb lekker bijgelezen hier,
weer reacties nagelaten en ik wil via deze weg ook mijn nieuwe volgers heel hartelijk welkom heten want er zijn er best wel wat bijgekomen op een paar dagen tijd.

Bij één van onze blogdames zag ik een leuk idee:
zet je lijfspreuk op een tegeltje,
jullie kwamen ze vast al voorbij maar wil je er zelf eentje maken kijk dan maar eens op het blog van Yvonne:
"Met brocant label"


Dit werd de mijne!
Willen is kunnen, het geeft ook een beetje aan hoe ik ben , een stijfkop, eigenwijs en mijn ouders noemen me vaak een dikschedel!
Het nadeel is dat ik nooit luister, nooit goede raad aanneem maar alles in het leven zelf wil ondervinden.
Een voordeel is dan weer dat ik me door niks laat beperken en letterlijk denk: als ik dat echt wil dan moet ik dat ook kunnen!
En daar ben ik dan weer blij mee want met spierreuma is het vaak gemakkelijk om in een hoekje weg te kruipen en je overal vanaf te maken maar ik denk,eerst moet ik het toch geprobeerd hebben.

Manlief is na twintig jaar met me te leven al zover dat hij bij elk nieuw project al roept: ik zeg niks, je luistert toch nooit!
Natuurlijk luister ik niet want ik wil zoveel nog in mijn leven!

Lieve groetjes, Sonja


16 opmerkingen:

  1. Op mijn tegeltje zou moeten staan: De aanhouder wint! Maar nee ik hoef geen tegeltje al vind ik dat van jou heel toepasselijk! Er is een probleem bij jou om reacties te plaatsen, gisteren twee keer niet gelukt, kun je even kijken? De bovenste regel is ook bijna niet leesbaar als je hem intypt, zocht al je e-mail adres maar dat heb ik dus niet, jammer.
    Zo deze aanhouder gaat weer proberen om deze reactie te plaatsen en wenst jou een fijne en pijnvrije dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je het even meld Lida, ikzelf zou niet weten waar het aan kan liggen want als ik zelf reageer lukt het perfect :)))
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sonja hopelijk ben je al iets opgeknapt,mijn man is net een week thuis geweest met een zware keelontsteking,die week daarvoor had mijn zoon een kaakontsteking dus het heerst overal ja!
    Leuke spreuk,wat je verteld herken ik wel,mijn man laat me ook mijn gang wel gaan als ik ergens mee bezig ben.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee.........ben je ziek! helemaal niet mee gekregen. Hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt. Als het niet gaat lukken maandag gewoon zeggen hé, dat weet je. Beterschap meis.
    Liefsssss xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal goed jouw spreuk......fijne dag !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Sonja, ben je ziek?
    Wat erg. Wij zijn net terug van vakantie en nu lees ik dit.
    Ik heb ook gezien dat je het geweldig hebt gehad met z'n tweetjes. Hoop dat je maandag weer oké bent hé, anders horen we het wel. Ben zo benieuwd naar je nieuw huisje. groetjes en dikke knuffel hé
    Lejanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig je voelt je beter, sterkte en beterschap hoor.
    Willen is kunnen, heel goed, want zo kom je er en anders blijft het bij plannen en komen er geen daden.


    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sonja,
    Fijn dat je je inmiddels weer beter voelt. Ik denk dat ik nu aan de beurt ben, blaffen als de beste en beetje keelpijn, al dagen met hoofdpijn wakker worden... Nou ja, niets aan te doen dan. Alleen beetje rustig aan dus, maar daar zit ´t ´m nou... Dat vind ik zo moeilijk, want ik moet nog dit en ik moet nog dat...
    Ach, komt goed..
    Leuk hoor die tegel, willen is kunnen, ik ben het er helemaal mee eens, zou ook mijn spreuk kunnen zijn, maar ik heb net al een andere geplaatst, die weer helemaal echt bij mij past...
    Ik wens je een heel fijne rustige avond en alvast een lekker weekend,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met die drie woorden kom je in ieder geval verder dan dat je er vanuit gaat dat iets toch vast niet zal lukken. Wie niet waagt, wie niet wint...:-)!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sonja deze spreuk is dus letterlijk op jouw lijf geschreven. Het siert je dat zo sterk bent. Ik kan me er ook in vinden ik kan ook niet goed tegen als mensen niet eerst proberen en bij voorbaat al zeggen: dat kan ik niet... Dus geweldige bijdrage, dank je wel daarvoor. Hopelijk knap je snel weer op, beterschap.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je echt iets wil, kun je het ook! Ben ik helemaal mee eens!
    Rustig weekend gewenst en hopelijk gaat het snel weer beter met jou en je man!
    Lieve groet van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh lieve Sonja, ik loop hopeloos achter met reageren, als eerste ben ik blij dat je weer een beetje opknapt en dat je dat nu verdorie moet krijgen als je heerlijke een paar dagen weg bent. Het heerst inderdaad hoor, mijn lief had het en stak vervolgens mij weer aan. Heb ook twee weken met pijn in m'n keel gelopen en wat slapjes. Gelukkig gaat het nu weer goed en met jou ook al weer wat beter gelukkig. Toch vervelend altijd.

    Tja en dan je tegeltje, het zou de mijne kunnen zijn, he hebt helemaal gelijk hoor. Kan me vaak ergeren aan mensen die bij het minste geringste roepen "dat kan ik niet" maar proberen doen ze niet. Willen is letterlijk kunnen, en misschien moet het dan hier en daar soms een beetje bijgeschaafd worden maar uiteindelijk wordt het zoals je het wilde.

    Dat is ook de enorme kracht die je hebt, geweldig van je!!!

    Wens je een heel fijn weekend,

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen lieve Sonja,

    Wat mooi zoals je het omschrijft...
    WILLEN is KUNNEN....
    En daar kan ik mezelf ook helemaal in vinden, maar zoals jij het omschrijft..is het zo pittig vanwege je ziekte..en vooral zo eerlijk en ontwapenend.

    Het zal niet altijd de makkelijkste weg zijn die je bewandeld, maar wel de weg die jij kiest, en waar jij je prettig bij voelt..

    En dat je een doorzettertje bent dat bewijs je de laatste tijd wel, tjeetje wat jij heb gepresteerd de laatste tijd..met je schilderwerken..en al je prachtige ontwerpjes en mooie creaties..
    Ja daar kunnen wij alleen maar bewondering voor hebben!

    Liefie...wens je alle liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik herken het wel je spreuk en wat je erbij verteld is voor mij heel herkenbaar !!!!
    Als je echt iets wil dan kun je het ook !!!!!
    Beterschap voor jullie.. en ik wens je een fijn weekend......Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh dit alles komt mij zo bekend voor, ben ook zo'n stijfkop, en als ik echt iets wil...dan vecht ik ervoor!

    Nog veel beterschap!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen