Pagina's

donderdag 24 november 2011

Kerstborduurseltje



Elk jaar met kerst komen de borduurspulletjes weer naar boven,
niet alleen omdat ik dit heel persoonlijke cadeautjes vind om te geven,
er wordt veel werk ingestoken.

Maar nu de avonden langer worden is het ook gewoon gezellig om met een borduurwerkje lekker lui op de bank te zitten.
 
 
Dit leuke patroontje kwam van de mooie borduursite van Marijke
Een heel mooi blog waar je superveel ideetjes opdoet om kleine borduurwerkjes te maken,
ik ben er helemaal door geïnspireerd, 
de grotere werken komen voorlopig niet meer uit de kast.


Dit patroontje staat ook op Marijke haar blog net als heel veel andere leuke ideeën.


 
Fijne dag verder iedereen,
aanstaande zondag begint de adventsperiode,
ik ga eerst maar eens aan de schoonmaak hier in huis en dan eens even bedenken wat we gaan doen om de adventssfeer een beetje binnen te halen.
Liefs, Sonja

19 opmerkingen:

  1. Wat een mooi patroontje en inderdaad ideaal om 's avonds fijn mee op de bank te zitten. Helaas zijn er zoveel leuke dingen en zo weinig tijd ;)

    Fijne dag en succes met de schoonmaak! Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk maar wat mooi sonja,zoals je al zei het is een mooi persoonlijk kado .... vind het prachtig maar heb dat geduld niet .... wens je nog heel veel lange avonden en veel plezier ....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sonja,
    Wat zijn ze mooi he, die borduurtjes van Marijke. Ik ben ook van plan er wat van te maken, maar waar haal ik de tijd vandaan. Ik heb nog zoveel dingen te doen. Er zitten gewoon te weinig uren in de dag of te weinig dagen in de week...
    Deze heb je prachtig gemaakt...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het een mooi doosje geworden Sonja! Bedankt dat je in je artikel een linkje naar mijn blog Steekjes & Kruisjes hebt geplaatst, erg lief van je. Fijne dag vandaag en lieve groetjes van Marijke. Oh ja, je nieuwe header boven je blog is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je borduurtje. Weer eens iets borduren staat hoog op het verlanglijstje maar de tijd.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo leuk die borduurwerkjes...erg mooi met rood! Ik zou het wel willen maken maar ben denk ik te ongeduldig voor dit priegelwerkje.
    Ik wil graag iets snel af hebben....
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief borduurwerk. *Vroeger* borduurde ik ook heel veel, maar de laatste jaren...doe ik het helaas niet meer. Wie weet in het nwe jaar hihihi.

    OH en mijn woonkamer is maar klein hoor, 4m x 4m denk ik zo. Maar omdat ik geen eethoek heb...is er wat meer ruimte om te schuiven. En een kwestie van durven ook, soms staat de bank dus echt *midden* in de kamer en alles eromheen hihi.

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi en zo heerlijk om te doen!
    ik heb vroeger ook veel geborduurd, zo lekker ontspannend en boeiend om te zien wat er onder je handen voor moois groeit:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, heerlijk borduren,echt een werkje voor er tussen door, lekker op de bank.
    Maar. . . wat zie ik nu. . dan toch rood in je interieur? Of wordt het doosje een weggevertje.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig dit borduurwerkje!
    Ik heb toen de kinderen klein waren ook veel geborduurd en zelfs nog wat onafgemaakt liggen inderdaad omda het een te groot telwerk was.
    Deze borduurtjes zijn erg mooi...misschien ook eens een keer aan beginnen maar helaas kan ik nog niet frutselen nu...moet alles liggend boven mijn hoofd tillen dat lukt niet zo lang.
    Ik ga wel even nieuwsgierig neuzen op Marijke'sblog hoor, bedankt voor de tip!
    Fijne dag nog,lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er mooi uit Sonja!! Ik ben niet zo van het borduren en vind het daarom zo knap dat een ander zoiets moois kan maken (en daar het geduld voor op kan brengen hihi)!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooiiiii !! En zo leuk als bekleding van het doosje!!

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zeg zo'n Kerstborduursel! Daar heb ik dan weer geen geduld voor!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk !! mooi gedaan....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi gedaan zo op dat kistje!
    Het heeft toch iets hé dat rood.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Borduren is zo leuk en het resultaat bij jou is erg mooi, heerlijk om dat nu te doen, lekker knus.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heey meisie,

    Wat schattig dit geborduurde lapje..zo lief op dat kistje..
    Zelf hou ik normaal niet zo van rood, maar nu ik het zo zie op het kistje is het prachtig!
    Een beetje oud en nostalgisch...ja en kerstsfeer, zo schattig.

    Meisje wens je een fijne avond,
    Liefs...MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is heel mooi!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk borduur-werkje/kistje.
    Niet te groot dus snel resultaat, daar hou ik van.
    Ik ga meteen even bij Marijke kijken.
    groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen