Pagina's

zondag 6 november 2011

Herfst in mijn keukentje


Dankjewel iedereen voor de beterschapswensen,
sinds vanmorgen voel ik me echt een stuk fitter.
Dus weer tijd om even een post te maken over de keuken waar alles weer zijn plekje gevonden heeft.
Ik ben zo blij met de witte kleurtjes, zeker op een dag als vandaag,
het is hier grijs grauw weer,
voor de eerste keer eigenlijk geeft dit een écht herfstgevoel want we zijn flink verwend geweest zeg!


De pompoentjes heb ik uit de woonkamer weggenomen en op de keukentafel in de etagère gezet.
Zo allemaal bij elkaar vind ik dit een mooi herfsttafereeltje,
gezellig met een kaarsje erbij en een kaneelluchtje!


Op de schoorsteen heb ik mijn witte lantaarn teruggezet omdat dit hoekje toch een beetje donker uitvalt ondanks al het wit wat er nu is bijgekomen.
Op een dag als vandaag is het gewoon fijner vertoeven in de keuken met een kaarsje aan.

De tafel en stoelen staan ook weer op hun plekje, deze zijn intussen goed uitgedroogd, met de stoelen heeft dit wel een paar dagen geduurd.
Wel wil ik ze nog doorschuren zodat ze er een beetje brocanter gaan uitzien maar daar moet ik gewoon even op mijn gemakje de tijd voor nemen, 
dit zal waarschijnlijk pas na de feestdagen zijn.


En over de feestdagen gesproken, 
begint het bij jullie ook al te kriebelen???
Door deze week heel veel te rusten (lees: boekjes kijken) begint het kerstvirus bij mij al aardig de kop op te steken.
En ik hoor sommige roepen dat het véél te vroeg is maar ik ga toch stiekem al aan mijn kerstknutsels beginnen deze week want ik vind het veel te moeilijk om te wachten.
Op verschillende blogs zag ik ook al heel mooie dingen voorbij komen.
Ik denk dat ik mijn hobbykamertje al maar ga omhullen in kerstsfeer :))

Geniet van jullie zondag,
lieve groetjes, 
Sonja

23 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer superrrrr gezellig uit bij de Sonja , heerlijk he al dat wit , bij mij is het ook nooit donker binnen , zelfs niet met grauw weer ! Hihihi ik ben ook al begonnen met een kerstprojectje hoor , voor je het weet is het kerst , dus niks te vroeg !!

    Fijne zondag , groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er geweldig uit en ik zou die stoelen niet doorschuren, dat gebeurt snel genoeg en dan wordt het toch echter, maar ja 't is jouw keuken en helaas niet de mijne, want het ziet er allemaal zo gaaf uit! Geniet maar van die heerlijke sfeer, nog een fijne zondag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er daar allemaal heel gezellig uit.

    Ja ook hier beginnen de kerstkriebels, toch al wat leuke ideeën in tijdschriften en boeken gevonden...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gezellig sfeertje daar bij jou,Sonja!!
    Ik ben ook al volop aan de kerstknutsel hoor,zo gezellig.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heel gezellig uit, die kaarsjes die zijn zo heerlijk, echt dat najaarsgevoel, gisteren een mooie dag, nu toch echt kouder hoor.
    Je hebt het zo gezellig, genieten meis.
    Gelukkig gaat het beter met je, nu lekker aan de kerstknutsels.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. KIJK.......Sfeer !!!! heerlijk....
    Ik klik elke foto aan vandaag, hahaha word ie wat groter, nog meer sfeer.
    Kerst...Neeeeeeee daar ben ik nog lang niet voor te porren, ohh nee zeg !!hou op.
    Eerst de Sint nog hé en daarna achhh...

    Fijne zondag nog.

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er kriebelt bij mij nog niks voor de feestdagen....ben bang dat het ook niet komt.......sjuchttttt....ziet er gezellig uit in je keuken !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteren was ik in het tuincentrum waar alles werkelijk prachtig in kerstsfeer was gebracht, maar ik vind het nog wel vroeg hoor. Maar ieder zijn ding...al zet je de kerstboom in de zomer hihi!

    Ik wens je een hele fijne avond! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè wat heerlijk knusjes is het geworden ik vind dat je een knap stukje werk heb geleverd Sonja en nog even op je berichtje hieronder te reageren......heel herkenbaar....

    Fijne week...
    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je de étagère sfeervol aangekleed Sonja en je keuken ziet er prachtig uit met die lichte tinten. Niks te vroeg hoor hihi, ik begin ook al hier en daar in huis wat kerstdecoraties neer te zetten en vooral wat lampjes, dat geeft zo'n gezellige sfeer met die donkere dagen.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is werkelijk heel sfeervol geworden je keukenje, en mooi ook de eethoek.
    Je etagere met de schattige pompoentjes, kaneelstokjes en lichtjes, mmmmm een PLAATJE!!!

    Hier ook al wat kriebeltjes hoor voor de komende feestdagen. Je ziet alweer zoveel leuke spulletjes in de winkels dat ik ook al de neiging heb om mijn versiersel dozen naar beneden te halen, of zelf weer wat te knutselen.

    Geniet van een heerlijke week, en fijn te lezen dat je al weer een stuk fitter bent.
    GENIET!!!

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gezellig in je keuken!

    Ha, ha.....ik heb gisteren 3 vogeltjes gekocht voor in de kerstboom, dit heb ik nog nooit gedaan voor dat Sinderklaas in het land is.

    Van de week duik ik even in mijn kerstspulletjes en ik heb al leuke ideetjes voor de kerstversiering.

    Hele fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a gorgeous blog you have! I love you style and all the special touches you bring to you home.
    Fabulous!
    Hugs,
    Patti

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supergezellig,ziet er prachtig uit en je etagere heb je mooi opgemaakt en gelukkig gaat het wat beter met je.

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen meiske,

    Wat zit je keuken er toch mooi en stijvol uit!
    De foto's van je keuken zouden zo in een magazine kunnen..
    Je herfstetagére is een plaatjes...zo mooi!!

    Dag Sonja wens je een fijne week..
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh...Sonja ik vergeet om je te bedanken voor
    je lieve krabbeltje op mijn post over mijn dochter Lisa...zo lief!!
    En het wiegje daar wordt inmiddels aan gewerkt hihi..
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat sfeervol en gezellig sonja!!!!!
    sonja ik wens je een hele fijne week hoor en dank je wel ook voor de reactie van Wabbe.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja,
    Ik had gisteren al een reactie bij je achter gelaten, dacht ik, maar ik had al het idee dat er iets niet goed ging, en inderdaad, het staat er niet bij.
    Wat ziet je keuken er nu ontzettend gezellig uit. Ik zou zo bij je aanschuiven voor een bakkie aan je mooie eethoek. Wat is die ook mooi geworden. En je schaal met pompoenen maakt het helemaal af...
    Ik wens je een heel fijne week en gelukkig ben je weer aardig opgeknapt...
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo lieve Sonja,het gekke is dat ik steeds je nieuwe posten niet doorkrijg via onze dashbord dus ook het een en ander gemist hebt,allereerst van harte beterschap,meis,ik hoop dat je inmiddels alweer wat opogeknapt bent en wat een heerlijke post hierboven,alles ziet er heel sfeervol uit,kerstkriebels nee,die hebben we hier niet meer sinds anderhalf jaar zie ik het niet meer zo zitten om het te gaan vieren ook de andere feestdagen en verjaardagen slaan we hier tegenwoordig over,geen zin meer in misschien ooit weer eens dat er een dag komt dat we het weer gaan vieren,.......beterschap,meis,....en nogmaals sorry dat ik een tijdje niet bij je langs geweest ben,...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat je je weer wat beter voelt! Je keuken ziet er erg gezellig uit met de pompoenen en heerlijk hoor die kaneelgeur... Kerst duurt inderdaad nog een poosje, maar de voorpret vind ik zelf ook altijd erg leuk. Laat je ons meegenieten van je mooie creaties?

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhhh...Wat ziet het er super mooi uit !!Sonja..
    Een vette compliment voor je prachtige style....Die stoelen worden door het gebruik wel vanzelf sleets en ik zou ze gewoon zo laten en kerst ??????? heerlijk toch die voorpret.
    Groetjes en een fijne avond ....Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je bent de laatste voor vandaag dan ga ik mijn medicijnen nemen en proberen te slapen.
    gelukkig dat je weer wat opgeknapt bent.
    wat is je huisje gezellig zeg.
    ik ben al bijna drie weken niet beneden geweest dus kan nog steeds niets doen komt nog bij dat wij de puberkamers op z'n kop hadden gezet voordat de hele ellende begon. het is hier dus een beetje ongezellig.
    ga nu snel slapen en heb genoten van je mooie post.
    fijne week
    groetjes maia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gezellige keuken!!
    En de etagere vind ik heel mooi!
    Zo leuk dat je die elk seizoen weer kan aanpassen, zo heb je altijd wat moois op tafel staan!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen