Pagina's

donderdag 13 oktober 2011

Slaapkamerkast

 Deze kast werd vorige week uit de woonkamer gehaald om plaats te maken voor de vakkenkast.
Leuk ideetje,
vond ikzelf maar........
nu die toch op de karretjes stond zou ik die gelijk "eventjes" verven!!!

Zo zag hij er dus eerst uit; dit is een oud kastje van mijn oma, toen ze overleed was er niemand die dit wou hebben en omdat wij toen net aan het verhuizen was leek het me wel praktisch om in de berging te zetten.
Meer potentieel zag ik er toen nog niet in,
hoe een mens kan veranderen zeg ;))
Nu ben ik heel tevreden met mijn oude kastje na twee lagen verf en een halve dag doorschuren, 
mijn handen zijn er gewoon kapot van,
de blaren staan op de binnen-en buitenkant!

Maar wat ben ik blij met het resultaat, helemaal naar mijn zin!
En dan kan het leuke werk beginnen,
wat zet ik daar nu eens op?
Deze letterbak, maar........




Die was in het begin van deze week ook nog helemaal bruin en ik kan je verzekeren dat dit een écht slavenwerkje is.
Ik besloot hem dan ook geen twee laagjes verf te geven maar het bij één laagje te houden zodat hij er verweerd zou uitzien.
Ben blij dat ik mezelf dit advies gegeven heb want nu het er zo allemaal staat vind ik het best kunnen.


 En ach, als ik hem toch een keertje écht wit wil hebben dan verf ik hem gewoon nog een keer,
maar eerst moeten mijn handen genezen.


Voor mij komend weekend geen verfklusjes meer, 
eventjes eerst genieten van welverdiende rust,
haha, met zicht op mijn 'nieuwe' kast!
Fijn weekend alvast iedereen,
liefs, Sonja


31 opmerkingen:

  1. O, wat zullen je handen pijn doen, maar je hebt er een geweldige kast van gemaakt, eer van je werk hoor, je letterbak is ook heel erg mooi...jij kunt weer genieten en je handen rust geven.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat is de kast prachtig geworden en mooi dorleefd,ik schuur niet,ik gebruik een beiteltje en een soort van rasp,anders zou ik ook kapotte handen hebben,je letterbakje is ook een plaatje en nu uitrusten en genieten van je werk,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sonja,
    Wat een plaatje is je kast geworden. Wat zal het mooi staan in je slaapkamer. En met al die leuke spullen erop is het helemaal af. Super gezellige hoek heb je zo gemaakt, en ook fantastisch dat je er op je slaapkamer zoveel extra bergruimte bij hebt...
    Die letterbak had ik vroeger ook, maar waar die gebleven is...? Jammer eigenlijk dat je steeds dingen tegenkomt, die je vroeger !! ook had, maar ze toen niet zo leuk meer vond en ze spijtig genoeg hebt weggedaan. Ik lees dat ook bij anderen... Maar ja, je kunt ook niet alles van te voren weten natuurlijk...
    Sonja, ik wens je een heel fijn rustig weekend toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Sonja toch, je gaat als een speer en wil graag geloven dat je handen even rust moeten hebben. Maar het eind resultaat mag er dan ook zijn zeg, PRACHTIG geworden, en de letterbak met al de leuke spulletjes staat er helemaal mooi op.

    Groot gelijk hoor, ga er nu maar rustig een paar daagjes heerlijk van genieten, wat kan je je dan gelukkig voelen hé als alles helemaal naar je smaak geslaagd is.

    En zo schattig ook dat lieve hartje!

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het resultaat is prachtig. Het was al je harde werk meer dan waard.

    Geniet van je welverdiende rust, hopelijk hebben we morgen net zulk mooi weer als vandaag.
    Kun je lekker met je zere handen in het zonnetje zitten.

    Groetjes en alvast een fijn weekend, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi hij is prachtig geworden is toch veel mooier dan het bruine
    en handen kapot ik weet er alles van
    als ik heb doorgeschuurd heb ik allemaal kloven zeer joh
    maar ja als je iets moois wilt maken hoort dit erbij
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi ik weet helemaal wat je bedoelt met dat verven, ik heb ook heeeeel veel meubels , stoelen van bruin naar wit geverft en dan die letterbak pffff, leuk dat je ook dezelfde hebt !! Staat gaaf hoor op je kastje van je oma !! Hihihi komen er mss nog eens borduurtjes in :p

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit me bij de anderen aan: Prachtig!!
    Ik zie zoveel dingen op diverse blogs terug, die ik ook ooit had.
    Maar inderdaad....waar?Weg?
    Veel is er met de brand verloren gegaan,dat wel.
    Maar in de schuur misschien?Op het zoldertje daar?
    Toch maar een keer snuffelen.
    Geniet van het zonnetje, is goed voor de botten...zeggen ze.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave kast zeg, het is maar goed dat je het kastje van je oma in de berging hebt gezet! Maar daar hoorde de kast écht niet thuis, het is een pronkstuk in je huis geworden!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartstikke gaaf Sonja, en het was de blaren waard hihihi.

    groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi sonja,proberen of het lukt om een reactie te plaatsen,zie de letters maar half als ik ze intyp,prachtig is je kast geworden en de letterbak erop staat superleuk en dat verven met al die kleine vakjes ja dat is pokkewerk maar staat zo ook erg leuk,hou er wel van dat doorleefde.

    Lieve groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Owww Sonja dat ziet er echt gezellig uit hoor !! leuk !! fijn weekend liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kast Sonja, ik ben persoonlijk wel gek op dit soort kastjes. Hij is erg mooi geworden zo in het wit en wat een werk is het dan hè dat opschuren, ik gebruik tegenwoordig gewoon mijn schuurmachine daarvoor met een fijn matje erop.
    Gaat een stuk sneller!!
    Fijne avond, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geloof goed dat je nu met blaren zit wat een werk zeg! Dat is het wel waard want je kastje is echt prachtig geworden Sonja!
    Die letterbak is ook mooi steekt zo toch beter af op de kast dan dat hij helemaal wit was toch?
    Je hebt er ook zulke leuke frutseltjes in gezet, helemaal mooi zo samen!
    Je verouderde foto's van gisteren zijn ook prachtig! Ik had gisteren teveel pijn om veel te bloggen. Nu heb ik fijn spierontspanners en doe het op jouw advies rustig aan...dank voor je lieve woorden!
    Geniet van het zonnetje dit weekend!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het kastje is heel mooi geworden!
    leuk ook die letterbak er op.
    groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beterschap met je handen. Wat je er soms niet over hebt;-)
    Het resultaat is schitterend!
    Je kast is een plaatje geworden.....
    De letterbak maakt het tot een mooi geheel.
    Nu genieten, fijn weekend!

    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi, hartstikke leuk!
    Zo´n letterbak staat bij mij ook nog op een wit laagje te wachten, maar ik heb de moed niet. . .

    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan me helemaal voorstellen dat je handen even rust willen....wat een klus zeg! Het is prachtig geworden!! En je letterbak ook.....super leuk met al die spulletjes! Je mag trots zijn op je werk!!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is prachtig geworden Sonja......kan me voorstellen hoe je handjes er nou aan toe zijn! Maar ff een verfpauze nu dan hé, zorg goed voor jezelf!
    Liefsssssss en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is ie mooi geworden,ik heb het snode plan opgevat om mijn grenen broodkast te gaan verven maar ik moet mij eerst eens oriënteren met wat voor soort verf ik dat moet doen,zag laatst in een winkel een kast die met kalk/krijtverf was gedaan, heb jij nog tips voor mij,ik heb het nl. nog nooit eerder gedaan?????Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi geworden die kast. Maar goed dat je hem altijd bewaard hebt! En die letterbak ook leuk, heb ik vroeger ook gehad.

    Misschien heb je zin om ook eens op mijn blog te kijken? lielieshome.blogspot.com.

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi wat plaatje van een kast daar heb je goed je best opgedaan heel mooi geworden dan nu maar even uitrusten haha liefs rommy fijn weekend rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. je vele werk wordt wel beloond, want wat een plaatje van een kast.
    en die letterbak staat geweldig er op.
    schattige gedecoreerd met zulke leuke spulletjes, verder heb ik je krans ook nog even bekeken.
    die kleur is zo mooi.
    fijn weekend en geniet maar nu van je mooie kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Sonja,

    Wat heb je de kast van oma prachtig gemaakt. Een mooi aandenken. Je zult wel blij zijn dat je de kast nog hebt.
    En dan die letterbak ..... ben er helemaal verliefd op.
    Net als de anderen heb ik vroeger ook eentje gehad .. maar waar is hij gebleven. Met de verhuizing ben ik hem niet tegen gekomen, dus hij zal wel weg zijn. Heel jammer .. want het is nu zo leuk om zo'n bak te scrappen.
    Ik ga maar eens op de strun op een rommelmarkt of marktplaats.

    Fijn weekend en rustig aan met je handen he.
    Ga je morgen winkelen in Nederland??? ;-)

    Groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De kast is geweldig geworden hoor! Ja hoor je hebt je rust verdient!
    Nog een fijn weekend Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is de kast prachtig geworden en ook zo mooi gedecoreerd met de letterbak!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo'n vakkenkast vind ik echt mooi!
    Leuk om allemaal kleine lievelings spulletjes in te bewaren.
    En je kast vind ik ook geweldig, wel een werk he schuren lakken, schuren...!
    Maar het resultaat is prachtig!

    Geniet van het weekend, de zon schijnt heerlijk!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Sonja,

    Wow meid, wat mooi!!

    Je hebt wel eer van je werk!!!De kast ziet er geweldig mooi uit! Kun je zo'n letterbak niet met de spuitbus verven?Ik geloof dat ik dat eens even zou proberen! Zeker omdat het niet zo super netjes hoeft.

    Geniet er maar heerlijk van in het weekend, sterkte met je blaren!! Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt!!

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een metamorfose! Het heeft wat blaren veroorzaakt zo lees ik, maar het resultaat is prachtig. De letterbak vind ik er ook heel leuk op staan. Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. zo die kast is mooi geworden. Wat wat verf al niet kan doen.
    Ook leuk is de letterbak op de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oooooooooohhhhhhhhhhh Sonja!!!! Ik zie het nu pas...ik was een paar dagen weggetoverd...door je weet wel....maar wat een verpletterende post zie ik hier bij jou.....wat een eer van je werk, je arme handjes...maar dat hersteld wel weer meis...en dan heb je hier nog heeeeeel lang plezier van.

    TOP!!!!


    fijne weel alvast,


    liefs van mij!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen