Pagina's

woensdag 12 oktober 2011

Hortensia uit eigen tuin

  Voor de eerste regen in het weekend eraan kwam heb ik toch nog snel deze hortensia's uit de tuin geplukt.
Elk jaar geeft deze struik tientallen bloemen,
alleen dit jaar waren dit de enige die erop stonden.
De tuin geeft goed aan dat dit geen jaar was als alle andere....
Wil je meer bloemetjes zien op woensdag kijk dan even bij Veronique op haar mooie blog


De kleur vind ik zo een prachtige kleur voor deze tijd van het jaar, als ik uit het raam kijk dan zie je dat het herfst is, de maïs waar wij vanuit onze woonkamer recht tegenaankijken begint al flink te verkleuren en binnekort gaat hij af en dat is voor mij altijd het begin van de winter!
En voordat die winter begint wil ik mijn verfklussen in huis afhebben.
Al heb ik mezelf vandaag een rustdagje gegeven hoor,
jullie riepen het gisteren al met velen op mijn vorige post:
doe je wel rustig?
Ja hoor, ik doe het rustig............vandaag!
Liefs, Sonja

21 opmerkingen:

  1. Mooi, Sonja! Prachtige kleur....bij ons zijn helaas de hortensiabloemen verregend...ze zijn niet zo mooi als andere jaren. Geniet van dit mooie exemplaar!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige kleur sonja, kan je deze indrogen?

    groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sonja,
    Wat prachtig, die hortensia, wat een intense kleur. Maar wat vreemd toch, dat deze struik dit jaar maar zo weinig bloemen heeft gegeven?
    In ieder geval heb je een mooi stuk in een prachtige vaas staan. En gelijk heb je, een rustdag is helemaal op zijn plaats...
    Fijne middag nog,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hortensiabloem staat prachtig op de Franse vaas, de bloem is ook zo mooi van kleur!

    Ik heb vandaag geloof ik ook een rustdag ingelast, vanmorgen moest ik al vroeg met mijn dochter naar de orthodontist maar daarna heb ik eigenlijk nog geen fluit gedaan (was zelfs een half uurtje in slaap gevallen op de bank hihi)! En vanmiddag ga ik naar mijn nichtje, dus dit wordt een productieve dag...maar niet heus!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staan prachtig in die vaas,mijn hortensia is helaas door de vroege herfstregen helemaal lelijk geworden en geniet van je rustige dagje.Gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de hortensia nu ook op zijn mooist,
    ik heb er heel veel in huis staan.
    Ik was er gelukkig op tijd bij, voor al die regen.
    Grappig dat we elkaar zo ontmoeten hè, via FB en hier.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ook hier zien de bloemen er een stuk minder ui... gelukkig heb je deze kunnen redden ...zien er erg mooi uit in je vaas zo ...tja wel een kale boel als de mais weg is ...wat zou dat een ruimte geven ...fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja prachtig gewoon al die hortensia's...niet normaal wat een geweldig effect je daar binnen mee kan creëren!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kleur en hij staat al even zo op een prachtige vaas. Wat is trouwens je kast uit het vorige post een hele mooie kast met al die laden. Mooi en erg handig. Ik ga je volgen hoor en dan lees ik ook nog even een aantal posten door.

    groejtes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Sonja !!!!Een hele mooie kleur en ik vind hem ook erg mooi in je vaas...Ze zijn bij mij in de tuin ook niet zo uitbundig als andere jaren....mischien door de natte zomer.
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die Hortensia in die vaas, ben er gek op!
    De foto's uit je vorige post zijn ook zo mooi.
    Dankjewel voor je lieve berichtje,

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk idee zo met het kransje erom heen! En beviel dat rustige dagje goed....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw hortensia heeft een prachtige kleur zeg!
    Wat mooi heb je ermee gedecoreerd, als ze mooi indrogen heb je er nog lang plezier van!
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wij hadden ook heel weinig bloemen eraan zitten,maar heel veel blad,ja daar kun je zo weinig mee he.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi mooi mooi !! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Sonja
    bedankt voor je reactie. Ik vind je hortensia prachtig en daar je hem mooi kan indrogen, kan je mij misschien nog de benaming ervan doorgeven?

    Bedankt!

    liefs xx
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie hortensia's, daar ga je nog lang plezier van hebben! Ook wel eens fijn, een rustdagje ;)

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey meisje,

    Wat een gezellige post met die prachtige kleur hortensia op je krans en vaas!
    Zaten er nog slakjes in???en spinnetjes???hihi,
    ben leuk geslaagd bij de kringloop...maar geen frametjes meer voor pompoenen..hihi,


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig deze kleur Hortensia Sonja, het staat heel sfeervol op je Franse vaas zo in de vensterbank. Maar goed dat je deze nog net voor het slechte weer hebt binnen gehaald. Ik vrees dat er bij mij niet veel meer van over zal zijn, morgen toch maar eens kijken...

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kleur hortensia in een mooie vaas!
    Echt iets voor de herfst.

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen