Pagina's

dinsdag 11 oktober 2011

Geurkussentje

Een tijdje geleden kwam ik via via terecht op het mooie borduurweblog van Marijke:
Steekjes en kruisjes
Helemaal geïnspireerd door de kleine borduurseltjes die ze maakt nam ik letterlijk naald en draad opnieuw op.

Eigenlijk ben ik heel hard aan het werk in de slaapkamer, met vanalles te verven en een beetje opnieuw een winters sfeertje erin aan te brengen.
Dus stond er al een mandje met gestreken linnengoed klaar om te decoreren en daar vond ik dit geurzakje wel bij passen. 
Ik heb het gevuld met heerlijke lavendel zodat het ook het linnen lekker fris houd!

Zoals je ziet borduurde ik het op heel fijn linnen zodat het echt maar een klein geurzakje is geworden.
Heb je ook zin om eraan te beginnen, je vind het patroontje bij Marijke: KLIK
En daar vind je nog veel meer mooi borduurwerk.


Voor mij is het nu tijd om verder te gaan schilderen; deze kast stond dus in de woonkamer en werd geruild met die in de slaapkamer (zie vorige post)



Maar je raad het al: ik vond hem te donker dus kreeg hij een laagje van mijn verfkwast.
Dit is nog maar de grondlaag maar ik vind het al een wereld van verschil, het zal weer een heel ander sfeertje geven op de slaapkamer.


Ook het oude schoorsteentje wat op onze slaapkamer staat krijgt een metamorfose maar daarover vertel ik meer in mijn volgende post, deze zal wel voor het weekend ofzo zijn want ik heb nog veel schilderplannen
Tussendoor probeer ik wel bij jullie langs te komen want mijn lijf moet echt tussenin rusten (lees: bloggen)
Lieve groetjes, Sonja.

19 opmerkingen:

  1. Wat een verschil kan een likje verf dan toch maken! Je geurkussentje ziet er erg leuk uit, altijd leuk een borduurwerkje.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt hé! Nu maar wat rusten hoor!
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, borduren. Ik ga zeker even bij steekjes en kruisjes kijken. Ik zal ook snel een keer laten zien wat ik op het moment aan het borduren ben. Het duurt altijd zolang voor ik klaar ben.
    Ik vind borduren echt een tussendoorklusje dus dat blijft vaak liggen.

    Heerlijk dat witten. Het geeft je kamer meteen een andere uit straling. Ik hik er altijd heel lang tegen aan omdat ik het veel werk vindt.
    Jammer want nu zie je maar hoe het een kast veranderd, goed gedaan.

    Groetjes Yvonne
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo bezige bij:)) volgens mij kun jij ook niet stil zitten, altijd bezig met van alles groot of klein, maar wel weer superleuk!!
    de kast is ook erg mooi geworden!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kast is door het verven heel mooi geworden en ziet er dan ook totaal anders uit !!!
    Je mandje met pas gestreken linnengoed en je geurzakje maakt het plaatje helemaal af.....
    Mijn complimenten hoor.
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je kast word prachtig een wereld van verschil ben benieuwd als die helemaal klaar is .... en je geurzakjes zijn ook mooi geworden tja de 1 steek de andere aan hahahah fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjeemig...wat ben jij druk in de weer...maar dan heel positief zeg! Zòn meidenkastje ziet er in het wit heel schattig uit(doe je de binnenkant ook?)

    Je mooi gevulde mand,ziet er zo leuk uit en dan nog dat geborduurde kussentje...wat is dat moooooiii!! Heel knap gedaan.

    lieve groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi wat leuk dat je lekker bezig bent kan je zo veel in kwijt ik vind je kastje ook super mooi ben benieuwd hoe het er uit ziet als het af is groetjes rommy fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh...wat is je kast mooi, het heeft ook een heel mooi model om geschilderd te worden! Toen mijn moeder ruim drie jaar geleden plotseling overleed, heb ik een broodkast van haar geërfd die ik ook heb geverfd. Die kast is ook zo mooi geworden!!

    Succes met al je verfklussen en een fijne avond! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je toch lekker druk......leuk hor!!...geniet van de week ! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Sonja,
    Wat een ontzettend leuk zakje is dat geworden. Heerlijk zo´n klein projectje dat lekker snel klaar is... Ik heb ook even bij Marijke gekeken, wat een mooie dingen te zien daar...
    En je bent ook lekker bezig met je kast, wat wordt-ie mooi... Ik heb ook nog zo'n klus voor de boeg binnenkort...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihi kijk maar uit het is een verslaving hoor , borduren...ik kan het uuuuuren doen !! Wat een gaaf geurzakje ...ik ga zo even bij haar kijken !

    En je kast wowwww vindt hem nu al gaaf !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief geurzakje en dan ngo wel zo leuk met al je kleedjes.
    Je kast wordt super!!!!!!Hij ziet er nu al heel mooi uit.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig dat kleine schattige geurkussentje!
    Jij kunt eigenlijk alles zo netjes ook en het staat super in dat linnen mandje.
    Je kastje ziet er nu al heel erg mooi uit wat een metamorfose, succes met het afwerken.
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohh wat een snoesje lieve Sonja dat geurkussentje, en wat een verfijnd werkje zeg. Als je de oude wasknijper er naast ziet is het echt een heel klein lief ukkepukkie geworden. En staat hheel leuk in de mand met dat pachtige linnen.

    Je oude kast vind ik ook een plaatje ook in de donkere kleur maar wit staat wel heel lieflijk.

    Ben benieuwd wat voor plannetjes je hebt met de schoorsteen, een beetje rustig aan hé, hihi.

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Sonja, wat is het een leuk geurkussentje geworden! Staat heel lief in die mand.
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dat mandje ziet er gezellig uit zeg, en je kast wordt prachtig.
    dit is een kast waar ik zo voor zou vallen.
    dat landelijk vind ik geweldig en ben benieuwd hoe alles er uit komt te zien , na je schilderwerk.
    succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent weer druk bezig geweest zeg! Super leuk je geurkussentje! Ik wou dat ik er geduld voor had om te borduren; misschien toch maar een proberen want het staat geweldig bij de mand met linnen!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hallo sonja

    wat ben jij toch een bezige bij :-)

    Prachtig die geurzakjes, ik zie ze zo al liggen in die even mooie witte kast, laat ons vlug het resultaat zien.

    groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen