Pagina's

zaterdag 17 september 2011

Pompoentijd

Op allerlei blogs kom ik ze tegen
pompoenen van stof
en ik moet heel eerlijk toegeven : ze zijn superleuk om te maken!


Gisteravond ben ik er weer mee bezig geweest, ik maak ze volledig met de hand dus je kan er lekker voor in je zeteltje blijven zitten.



 Bij mijn vorige pompoenpost vroegen enkele dames om een tutorial hoe ik die maakte maar daar ben ik niet zo goed in,
maar de tutorial die ik gebruikte geef ik hierbij graag aan jullie door,
klik hier maar op!




Uiteraard gebruik je gewoon de materialen die je zelf mooi vind, ik hou wel van deze lichte versie's omdat ze ook mooi passen op mijn salontafel.
Het heideplantje bracht ik vanmorgen mee uit de supermarkt, herfstpotpouri in de glazen potten en zo hebben we er weer een herfsttafereeltje bij!


Heb je zin in meer pompoen-inspiratie,
in mijn pinterest-album heb ik een tabblad met herfst gemaakt waar je allerlei verschillende tegenkomt:
klik HIER

Veel kijkplezier en misschien begin je er zelf ook wel aan.
Fijn weekend,
liefs, Sonja






20 opmerkingen:

  1. Leuk leuk leuk.
    Ik had ook al zitten loeren via Pinterest en dacht bijmezelf:"Hoe dan???"
    Nou, gewoon een t shirt gebruiken(denk ik) knippen, touwtjes eromheen , lintje erbij, mooi frutseltje erop,heel voorzichtig met een klein kwastje wat verf er tegen aan, hier en daar,fiberfill erin.
    Moet lukken.
    Toch?
    Geweldig dat jij er al gemaakt hebt, heeft me net weer een zetje gegeven.
    Lieve groeten,
    Agnes (die de hele middag al wacht op visite...zal je net zien...komen ze vanavond)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zelf een pompoen te maken! Zo gaan ze ook veel langer mee hihi!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha ik zie dat je weer aan de vitesse pillen zit. Niet meer te houden hé. Zeg denk er aan hou nog wat energie voor donderdag!!!!!!
    Zeg ik vind de pompoenen geweldig hoor, zeker omdat je ze in wit maakt.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O zeg dat heb je prachtig gemaakt!
    Zo mooi op je tafeltje met noten in een stolpje schitterend gedecoreerd!
    Vind ze prachtig in die kleuren en je tags eraan zo toppie!
    Dank voor de tutorial tip!
    Fijn weekend,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwwww superrrrr leuk zeg...moet ik toch ook maar eens maken , het is er tenslotte weer voor !!
    Fijn weekend , groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is prachtig gemaakt - ik ben niet zo handig als jij maar ik ga het toch proberen ...

    die combinatie met de noten en heideplantje is sfeervol en rustig....mooi!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er gezellig uit op het dienblad en wat mooi gemaakt!

    Op het moment heb ik niet zoveel tijd over om zo iets leuks te maken, maar van de winter ga ik het zeker proberen.

    Fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk sfeertje zo!
    Mooi die pompoen, knap werk.
    Ik ben niet zo geduldig;-)
    Heb je vorige post ook nog even gelezen, Super leuk om op de lijst te staan hè;-)?!
    Merk wel dat ik dit soort dingen zorgvuldig moet vermelden in een post, die verwarring is niet handig.....
    Een hele fijne avond,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je toch ontzettend creatief! De pompoenen zien er erg leuk uit; ga snel even in je pinterest-album kijken voor nog meer inspiratie.

    Fijn weekend! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig geworden Sonja, dat is ook het leukste je eigen draai eraan geven en die van jou passen prachtig bij alle spulletjes die je hebt.

    Wat ben jij toch ontzettend ijverig en vooral ook handig met dit soort leuke dingen te maken, mijn complimenten. En dat lieve heideplantje staat er ook erg stijlvol bij.

    Geniet van je mooie herfstcreatie's,

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello Sonja,
    thanks for your lovely comment on my pumpkins....i want to return the compliment, your pumpkins are very beautiful too. I love to decorate our home for the fall.

    Oh, by the way, the Bolero Jacket is handmade by Steffi from Nähfiddeley ....not by me. Sadly it it too large for me, so i want to sell it.

    Have a wonderful sunday,
    lieve groetjes,

    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Sonja...ik zie je al helemaal zitten..in je zeteltje! Mooie pompoenen maken...heel erg gaaf vind ik ze...ik ga het ook eens proberen.

    fijne Zondag,
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er heel leuk uit hoor heerlijk sfeertje heb je ... en nu ga ik even in je album kijken ... wens je nog een fijne zondag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee. Ik ga zo even kijken hoe je die dingen maakt.

    Ik heb je getagged (zie mijn blog). het is niet verplicht hoor.

    Groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sonja wat een schattige pompoentjes...leuk als je er een eigen draai aan weet te geven.
    Wat een toffe dingen maak je toch de laatste tijd...en zoveel!
    Lekker bezig bijtje ben je meis, heerlijk die tomeloze energie!

    Groetjes...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sonja, wilde je iets vragen..maar ik kan nergens je emailadres vinden..of ik kijk niet goed..
    Maar zou je me even willen mailen...mijn emailadres kun je op mijn zijbalkje op mijn blog vinden..
    Hoop van je te mogen horen...
    Groetjes...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat maak je toch altijd mooie dingen, Sonja. Ben al regelmatig eens op je blog komen kijken en ontdek altijd weer iets moois!
    Groetjes van een nieuwe volgster,
    Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Sonja,

    Wat leuk zo'n pompoen! Nog nooit eerder gezien.
    Leuk als decoratie in deze tijd van het jaar.
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die zien er leuk uit!! Creatief hoor!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw....wat zijn deze pompoentjes mooi zeg !!!Deze ga ik zeker ook maken want het past heel goed bij mijn tafel....Super bedankt voot je tip.
    Een fijn weekend en een warme groet Elly.
    P.S.
    ga mij wel even bij je aanmelden als nieuwe volger hoor....hier wil ik niets van missen.

    BeantwoordenVerwijderen