Pagina's

maandag 12 september 2011

Nazomer?

Ook al blijf ik mezelf halstarrig voorhouden dat we nog niet in de herfst zitten maar nog steeds in de 'nazomer'
alles maar ook werkelijk alles spreekt me tegen :)
Buiten raast de wind tegen grote snelheden door het staartje van ex-orkaan Katia die we over ons landje krijgen, brrrrrrrrrr, dit voelt écht als
Herfst


En dan kan je niet anders dan eraan toegeven, de herfstsfeer doet ook hier langzaam zijn hierintrede!
Je ziet ook allerlei inspiratie op al jullie mooie blogs dus ik kan niet anders..........
maarja, geen auto in huis, fietsen is met dit weer géén optie dus hoe haal ik dan die herfst in huis??


Dan ben ik maar begonnen met het woonkamerrek en met spulletjes die ik al in huis had (heel erg makkelijk om zo een hobbykamertje te hebben dat volgestouwd is, het lijkt soms wel een winkeltje)

 



De paspop die ik een tijdje geleden al beplakte met de servetten van JDL kreeg hier nu een plekje, in mijn pinterest album (rechtsbovenaan) kom ik voortdurend paspoppen tegen, en tja, ook kant, het blijft me inspireren.
Deze kant was een oud gordijn, helemaal grijs en dus niet de juiste kleur,
met een sterk kopje koffie was dit in now-time opgelost!
Lekker buitengehangen en in een kwartiertje droog! Dankjewel Katia :))))))))





Het pompoenetje maakte ik van baalkatoen en touw, wat kant, een roosje en voor mij zet die meteen de herfstsfeer erin,
je vind hier ook talloze van in mijn pinterest-album want ze kwamen al op verschillende blogs voorbij.


Ook deze prachtige kaart vind je erin terug, Ooooooooh, dat kant,zucht.....


Hij past wel bij het geheel zo in dat oude lijstje, uitgeprint op canvaspapier.



Laat Katia hierbuiten haar gang maar gaan, ik zet me vanavond lekker knus in mijn zeteltje en ga genieten van een nazomers sfeertje ;)
Liefs, Sonja

17 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer super sfeervol uit, Sonja! Ik word ook zoveel geinspireerd door alle blogs....ik weet waar ik het eerste mee moet beginnen. Zoals die glazen potten met kaneel en kant...zo leuk! Jij brengt me weer op een idee! Bedankt Sonja voor je inspiratie!
    Vele groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey katia...uhh ik bedoel Sonja, ja sorry, je bent zelf ook een beetje een wervelwind...zoveel doe je ook altijd.

    Wat is het weer allemaal sfeervol...en die pompoen...ik vind het een top idee.

    Die paspop met kant...ja heel mooi!!! Leuk dat je het uitgeprint hebt.
    Leuk dat je ff op de koffie was...al was het digitaal en bedankt voor de complimentjes.
    Het is alweer een jaar geleden Sonja...dat jullie hier waren...kom je nog een keertje..ooit?

    liefsss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk sfeertje heb je weer neer gezet zeg en die glazen potten zo gevuld helemaal te gek ... wens je een heerlijk avond maar dat gaat wel lukken ...live groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaja Sonja je kan er wat van hoor! Als je inderdaad zo'n volgestouwde hobbykamer heeft (dat klinkt mij bekend in de oren ;-) is het niet moeilijk om iets te vinden om te doen. Het zijn ook mooie foto's dat je gemaakt hebt en die pompoen probeer ik ook eens ;-)

    Lieve groetjes en een leuke week toegewenst.
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De herfst is bij jou te zien hoor, maar geeft wel een heerlijk warm gevoel...beter dan buiten, oei wat waait het zeg.
    Lekker binnen bij de haard:))

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als jij zit ik hier ook in de herfst-accepteer-ik-je-nu-wel-of-niet-fase! Het wil nog niet echt vlotten, maar ik zal er uiteindelijk toch aan te moeten geven :-)!

    Bij jou is dat al uitstekend gelukt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk sfeertje bij jou! en ja ook ik heb me vandaag toch maar overgegeven.. de wind raasde om het huis en de regen kletterde tegen de ramen.. en het was ook nog eens grijs en grauw.. best even wennen na 2 weken zomer in de provence.. heb de woonkamer dus maar ontdaan van de zomerse accentjes.. vanavond maar gezellig genieten van de kaarsjes:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ook ik wil er nog niet aan geloven maar ik kan het ook niet tegenhouden.

    Super ziet het er bij je uit, mooie post

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er weer gezellig uit, ben ook al bezig met pompoentjes maken, maar heb ze nog niet op mijn blog gezet.
    groetjes nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig hoor, zo mag het best herfst zijn.
    De pompoen is een geweldig idee, dat idee ga ik zeker van je gebruiken.
    Zal ik alvast beginnen of moet ik even wachten op je pompoen-tutorial???

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is het bij jullie allemaal zulk slecht weer?
    Hier waaide het af en toe wel hard maar we hadden ook zon en buiten waaide een harde warme fohnwind net zoals in Zwitserland.We vonden het plakkerig warm vandaag.
    Prachtig je pompoen zeg, en die mooie potten.
    Die kaart is ook mooi met dat kant en je hebt er een heel gezellig sfeertje mee gemaakt.
    Super foto's echt inspirerend!
    Geniet er lekker van!
    Lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi allemaal Sonja......geniet van de wind.....lekker gezellig binnen in huis.....fijne week...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk nazomer-sfeertje en dat met de spulletjes uit je eigen 'winkel' ;) Dat wordt vanavond lekker genieten van je nieuwe hoekjes met de kaarsjes aan en laat de wind buiten maar lekker razen...

    Fijne avond! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk nu toch.....dat staartje van Katia bezorgd toch hele mooie metamorfoses. Tsja, als het dan toch van dat waardeloze weer blijft dan gaan we het exta gezellig binnen maken.

    Heerlijk sfeervol wat je tot stand hebt gebracht, zo lief dat pompoentje, en een schattig oud lijstje. Wat staat dat leuk Sonja de print van dat prachtige kantwerk, mmmmmm.

    Heb ook al een aantal keren op pinterest rond gekeken, wat een schitterende dingen kom je er allemaal tegen, echt genieten.

    Geniet van een fijne week,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi wat een leuk nazomer zweertje super fijne dag groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi, dank je wel voor je goede tip. Ben meteen gaan kijken. Vooral de krans vond ik een leuk herfst idee voor aan de voordeur.
    Dus misschien een leuk klusje voor het weekend.
    Maar ja, het tilda boek roept ook. . . . .

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat je mijn blog hebt gevonden, zo kom ik weer bij jouw mooie blog terecht;-)
    Dank je wel voor je hartelijke reactie.
    Ga jouw blog ook volgen!
    Een hele fijne dag,

    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen